Tackar så mycket för svaren!
Eftersom båda paren kräver + och - spänning, så får jag ha två adaptrar till varje par. Varje adapter är på 1000mA
Jag testade modulerna som kräver 20VDC med två adaptrar som vardera hade en stabiliserad spänning på 17VDC. Det verkade som att de fungerade utan problem.
De andra modulerna som kräver 16VDC har jag inte testat än.
Det som jag är orolig för är att "headroom" minskar, eller dynamiken o man så vill, när jag kör ljudsignaler geonom dem. Det var som sagt en kille som påstod detta fenomen när man använder MINDRE spänning än vad de är menade för. Jag har som sagt INGEN aning
Men det är väl bara att mäte HUR mycket spänning de "egentligen" drar då

De drar ju inte så mycket ström antar jag.
Fast å andra sidan kanske det blir missvisade ändå. Eftersom det är tämligen gamla EQ-moduler, så kanske de menar en ostabiliserad spänning på 20VDC? Det står ju bara 20VDC på schemat. Men hänger detta ihop med hur många ampere adaptrarna är på? Mixern som de är tagna från kanske hade mindre än en ampere att förse en modul med? Så då borde väl spänningen sjunka mindre? Är ju ett helsike detta att fatta
Det jag försöker säga är väl att ju mer ampere, desto MINDE sjunker kanske spänningen?...fast nu fattar jag nästan inte vad jag skriver

Eller är det helt orelevant hur MYCKET ampere det rör sig om? Sjunker spänningen lika mycket ändå, oavsett om det rör sig om 10A eller 1A? Om modulerna drar t.ex 100mA styck, så kanske det inte spelar någon roll hur MYCKET ampere jag matar dem med. Spänningen kanske sjunker LIKA MYCKET oavsett. Så, nu fick jag nog till det jag menade tills slut

Frågan är om någon annan fattar ett skit av detta dock

Fast det BORDE ju finnas folk här inne som vet detta tycker man.
/R