Har en Mahr Extramess 2000 som behöver laddas men jag saknar laddaren

Tänkte försöka ge mig på att ladda den via labbagget som har strömbegränsning men vill gärna ansluta via kontakten på mätarens utsida (på sikt kanske jag bygger en dedikerad laddare). Söker nu någon som känner igen kontakten... Har kollat Elfa (som har massor med kontakter men inger ser ut att vara rätt) och nätet men Googling ger dåligt med träffar på Mahr kontakter och deras pin-out. (Det finns laddare som reservdel, men dom är svindyra).
Kontakten är ca: 6 mm i diameter och har en gänga för att fästa honan som sitter på sladd, det finns två kontakter en 3-pol och en 4-pol (se bilder). På den trepoliga kontakten som mest troligt är för laddning (hittar inga uppgifter hos Mahr) är det ca: 3,5 mm mellan stiften. Jag har inte riktigt luskat ut vad som är plus och minus men är ganska säker eftersom jag har mätt och fått kontakt mellan ett stift i kontakten och ena batteriets minuspol (har däremot inte fått kontakt mellan det andra stiftet och batteriets pluspol, men gissar att det finns någon form av laddelektronik mellan som gör det svårt att mäta).
mahr1.jpg
mahr2.jpg
mahr3.jpg
mahr4.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.