Jag hade velat bygga en tämligen liten variant (ca 25-30cm mellan motorerna) av en kolfiberplatta på kanske 3mm? Säg gärna till om jag överdriver eller det motsatta, har ingen koll på vad som är lämpligt.
Motorerna jag har kollat på är dessa och jag har tänkt överdriva ackarna lite för att få längre flygtid så jag har tänkt mig fyra såna här, en monterad under varje arm.
Sedan hade jag även tänkt att sätta en liten videokamera på för att kunna visa live på en dator vart den är. Eventuellt även gps/glonass. Det speciella är dock att jag vill utveckla den för "datorkörning" med joystick, vet inte om någon annan har gjort det tidigare men jag är i behov av det (Finns det några kort för detta??). Sedan undrar jag även vilka frekvenser och band som är lämpliga att använda, tänker mig att jag ska kunna kommunicera, både styrning och video, inom en radie på 1km.
Kameran var tänkt att vara en bestyckad sådan här: http://www.chucklohr.com/808/C16/
Hoppas jag kan få lite tips så slänger jag även är ritning i dagarna om jag får tid.