Strand S32 CNC (konvertera till Mach3)
Re: Strand S32 CNC
Tänkte bara avlägga rapport, fräsen är "klar" och provkörd bortsett från tillsnyggning, bygge av elskåp och sådant tråkigt.
Fräsen fräser mycket bättre än jag kunde hoppats på, har 0.1mm backlash på Z som är helt konsekvent, måste hittas.
Postprocessorn till Mastercam X6 och X5 får jag inte att fungera som jag vill, säkert handhavande och tidsbrist, i X4 fungerar det finfint
På onsdag skall den testas mer så då skall jag lyckas filma lite med
Fräsen fräser mycket bättre än jag kunde hoppats på, har 0.1mm backlash på Z som är helt konsekvent, måste hittas.
Postprocessorn till Mastercam X6 och X5 får jag inte att fungera som jag vill, säkert handhavande och tidsbrist, i X4 fungerar det finfint

På onsdag skall den testas mer så då skall jag lyckas filma lite med

Bilder, denna uppdatering kräver bilder. Sa jag att vi ville se bilder? 
Bra och snabbt jobbat.

Bra och snabbt jobbat.
Jag kommer inte ihåg från vilken version de bytte format på PP. Det finns en uppdateringsfunktion för PP, testa den. 

Jo jag var så exhalterad så jag glömde bilder! Oförlåtligt är det!
Jo jag var tvungen att köra uppdateringen för PP även i X4.
Men det är jag övertygad om att jag löser även till X6 om jag bara hittar lite tid
Som ett barn på julafton är man nu
:EDIT: Otydligt skrivet..
Jo jag var tvungen att köra uppdateringen för PP även i X4.
Men det är jag övertygad om att jag löser även till X6 om jag bara hittar lite tid

Som ett barn på julafton är man nu

:EDIT: Otydligt skrivet..
Re: Strand S32 CNC (konvertera till Mach3)
Testkörde lite idag, hade inga korta och vassa alufräsar i garaget så det blev långt utstick och trött fräs.
Lite vibrationer, 1000mm i matning på 4000 varv är lite elakt också, men var tvungen att se hur det gick

Fräser en 30mm djup ficka.

Lite vibrationer, 1000mm i matning på 4000 varv är lite elakt också, men var tvungen att se hur det gick

Fräser en 30mm djup ficka.

Snyggt jobbat! En sån maskin skulle jag gärna ha, inte överdrviet stor men potent.
Jag måste säga att den imponerar stort på mig!
Slår 0.01 i rundhet och jag är övertygad om att jag kan hitta den hundringen i gejdrarna som inte är helt tighta nu.
Kommer nog vara en fräs jag aldrig gör mig av med(om man inte hittar något smidigt med verktygsväxlare)
Slår 0.01 i rundhet och jag är övertygad om att jag kan hitta den hundringen i gejdrarna som inte är helt tighta nu.
Kommer nog vara en fräs jag aldrig gör mig av med(om man inte hittar något smidigt med verktygsväxlare)

testgraverade med en slö 3mm borr i brist på verktyg... 

Ville montera en ny chuck men eftersom det inte finns någon genomgående dragstång fick jag testa en annan lösning som verkar fungera.