gOry's Quadcopter (FPV-Film)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: Jaaa, Ett Quad projekt till!

Inlägg av gOry »

Sådär nu har jag lagt en beställning på ett R2-5ZZ kullager från en svensk sida (gissa vilken ;))
Kostade ungefär lika mycket som två reservmotorer exkl. frakt :x men jag vill kunna flyga i veckan och helgen så vad gör man..
Blir till att beställa ett par reservlager från RCbearings där de kostar 10kr/st okänd frakt dock.
Användarvisningsbild
Thorped

Inlägg av Thorped »

gOry skrev:Funderar på att göra ett monocoque chassi i glas eller kolfiber, som rymmer alla elektronik och batteri kommer nog kännas tryggare så.
Skulle behöva få tag på någon slags skumkärna, polyuretan eller liknande som tål epoxy men går att lösa upp med något lösningsmedel så man slipper gröpa ur innehållet mekaniskt :humm:
Polystyren är väl frigolit men de är väl mkt tråkigare att forma och jobba med men går att lösa upp.
Sakta i backarna, har du hört talas om släppmedel? Annars kanske du kan göra en form i gips och sedan bara hälla vatten på skiten. :wink:
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Görs det med gips så får det i så fall inte härda ens lite för då går det inte att lösa upp det med vatten och då försvinner ju meningen med det. Hettas det däremot upp kraftigt till över 300 eller något sådant en tid och låter svalna då kan det lösas upp av vatten.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Thorped skrev:Sakta i backarna, har du hört talas om släppmedel? Annars kanske du kan göra en form i gips och sedan bara hälla vatten på skiten. :wink:
Jo släppmedel är bra ifall jag gör en plugg och ska gjuta av den och sen gjuta av formen, det jag vill göra är en "plugg/kärna" armera hela med glasfibermatta och kladda på epoxy sen när det har härdat vill jag kunna lösa upp "kärnan"!
malx

Inlägg av malx »

Jag skulle föreslå att du faktiskt använder dig av ett lämpligt skummaterial som man normalt har vid kolfiber/glasfiber tillverkning av prylar. (Min kolfiberpaddel har iallafall skumkärna i bladet). Den skumkärnan är så lätt och styvar dessutom upp en del så jag ser bara fördelar med att ha kvar en del av den. Att mekaniskt gröpa ur de delar där du vill ha prylar är inte det minsta svårt.

Men nu när jag tänker på det så använder man kanske bara skum när man sätter ihop halvor...Det är ju inte direkt så den redan är formad. Ioförsig är nog tillverkning av halvor ändå det smarta alternativet.

Lite exempel på liknande chassin som du säkert reda sett:

Dex, vattentålig och mycket fin men tyvärr omöjlig att få tag på. Jag beställde en i våras, fick 1 månad senare efter att jag skickat ett påminnelsemail ett svar att han lyckats tappa bort min beställlning och skulle skicka veckan efter. Jag har efter ytterligare snart två månader inte fått vare sig quad eller kontakt igen.
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... hlight=dex

Eller så den här:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1439611
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: gOry's Quadcopter!

Inlägg av gOry »

Flyger Quaden för första gången med WII Brain MEGA kortet!
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: gOry's Quadcopter (FPV-Film)

Inlägg av gOry »

Är det detta man ska slå till på nu eller??

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... G_TX_.html
Användarvisningsbild
frallzor

Inlägg av frallzor »

Verkar vara bästa "bang for buck".

Får mina idag så kan se om jag kan testköra lite och ge lite kritik.
Har dock ingen laddare så hoppas där är lite saft kvar i batterierna som där brukar vara :)
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Beställde du från hobbyking? Hur många år tog de innan de kom fram?
janbjorn

Inlägg av janbjorn »

Jag köpte det FatShark-kittet i vintras och har flugit ganska mycket med det. Funkar bra, men det blir lätt imma på skärmen om det är varmt ute. Ögonmusslorna är väldigt täta, det är väl enda nackdelen jag hittat. Jag har handlat drygt 70ggr från hobbyking och frakten brukar sällan ta mer än några veckor.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Har handlat ett 20-tal gånger från de och det har tagit 12 dagar som längst men annars allt ifrån 7 - 12 dagar men alltid under 2 veckor för min del i alla fall men alltid normalt över 1 vecka men en gång tog det faktiskt bara 5 dagar som jag inte vet hur de lyckades med. Det går att beställa Express så det går lite snabbare när det väl är skickat och i omlopp vls men det kostar förstås en hel del extra som jag aldrig tagit.

När Fatshark kitet nu äntligen finns på lager så hade i alla fall jag slagit till direkt för sådana här lite större populära grejer brukar snabbt ta slut och vara Backordered under flera månader innan de kommer på lager igen och detta kit gissar jag på kan vara om inte det billigaste så i alla fall top 2 på nätet och på Ebay är exakt samma kit tom ca 70$ dyrare.
Skriv svar