Kostade ungefär lika mycket som två reservmotorer exkl. frakt

Blir till att beställa ett par reservlager från RCbearings där de kostar 10kr/st okänd frakt dock.
Sakta i backarna, har du hört talas om släppmedel? Annars kanske du kan göra en form i gips och sedan bara hälla vatten på skiten.gOry skrev:Funderar på att göra ett monocoque chassi i glas eller kolfiber, som rymmer alla elektronik och batteri kommer nog kännas tryggare så.
Skulle behöva få tag på någon slags skumkärna, polyuretan eller liknande som tål epoxy men går att lösa upp med något lösningsmedel så man slipper gröpa ur innehållet mekaniskt
Polystyren är väl frigolit men de är väl mkt tråkigare att forma och jobba med men går att lösa upp.
Jo släppmedel är bra ifall jag gör en plugg och ska gjuta av den och sen gjuta av formen, det jag vill göra är en "plugg/kärna" armera hela med glasfibermatta och kladda på epoxy sen när det har härdat vill jag kunna lösa upp "kärnan"!Thorped skrev:Sakta i backarna, har du hört talas om släppmedel? Annars kanske du kan göra en form i gips och sedan bara hälla vatten på skiten.