Montera LCD i panel

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Tekko

Inlägg av Tekko »

Kaffemugg :lol: :lol: :lol: Det var nog hur litet det kunde byggas det syftades på med kaffemugg skulle jag tro.

Men en accelererometer, reagerar inte den bara om hastigheten ändras ? Om hastigheten är kontant reagerar den väll inte ??
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Helt rätt Tekko!

Vet man utgångshastigheten, d.v.s stillastående från början, så kan du räkna fram hastigheten av accelerationen och tiden som den accelererat. Då får man hastigheten i varje ögonblick. Efter det så kan du räkna fram sträckan utifrån hastigheten och tiden. Det är "bara" att integrera! :)

Det blir ju dock lite som en form av död räkning (eller ganska mycket, till och med) och ett litet fel i början accumuleras och kan ge stora skillnader på slutet om det är längre tider man kör. Det är lättare att få det noggrannt om man gör tvärtom och mäter sträcka och sedan deriverar fram hastighet och acceleration.
Användarvisningsbild
PacMan
Kontakt:

Inlägg av PacMan »

Nu var det faktiskt bara accelerationen jag var ute efter att mäta, och jag använder väl mest accelerometer-"approachen" för att det är kul och för att göra det hela lite mer universellt. :)

EDIT: När det gäller montering av LCD:n så har jag bestämt mig att skära ut ett hål i lådan och sedan limma fast plexiglas eller liknande innanför. Det borde ju kunna bli helt tätt om man limmar noga med rätt sorts lim.
Användarvisningsbild
RRacer

Inlägg av RRacer »

Tekko skrev:Kaffemugg :lol: :lol: :lol: Det var nog hur litet det kunde byggas det syftades på med kaffemugg skulle jag tro.
Nej, tyckte bara att det var ett konstigt ställe! Iaf lätt att flytta.

Kolla här: http://meter.se/gforce/tsukashima-154.pdf

(ok, ok, copyright och sånt, men jag ser en enda liten artikel mer som reklam för en bra tidning än ett hot mot dess existens. Kommer att ta bort den inom kort.)
Användarvisningsbild
PacMan
Kontakt:

Inlägg av PacMan »

Det där var faktiskt väldigt likt mitt projekt ändå, förutom kaffemuggen då. Kul idé det också, men jag har ingen mugghållare på min hoj. :D
Användarvisningsbild
RRacer

Inlägg av RRacer »

Är du samme PacMan som brukade knattra runt Falken på en RD350?
Användarvisningsbild
PacMan
Kontakt:

Inlägg av PacMan »

Kul att bli igenkänd. :D Jodå, det var jag det.

Var dock ett tag sen jag körde RD, och den här säsongen har jag varit ganska flitig på Falken med min ZXR 750. Kommer säkert att dyka upp där till igen våren, så kom och säg hej om du ser mig på en jättegrön hoj med en mystisk svart låda på. :)

Ser ju ut som du håller till i licensgruppen. Vad kör du för något?
Användarvisningsbild
RRacer

Inlägg av RRacer »

PacMan skrev:Ser ju ut som du håller till i licensgruppen. Vad kör du för något?
Har en R6:a och en ZX-6R. Ska kränga dem till våren till förmån för en tusing. Jag kör ERF, och mina teamkamrater har R1:or vilket fungerar bra för oss mindre begåvade förare (det är svårt att utnyttja den högre kurvhastighet hos en 600).
Jag brukar vara föråkare på Falkenberg ibland (gratis körning). Vet att jag pratade med dig förra året tror jag.
Skriv svar