Vet inte om man får fråga om sånt här här men jag skulle verkligen behöva goda råd från några elektronikkunniga.
Jo, jag har en kombinerad micro och varmluftsugn med skåror ovanpå där varmluften blåser ut. Nu var jag så extremklantig att jag råkade lägga några mynt ovanpå och en krona trillade ned inuti.

Försökt att liksom suga upp den med dammsugaren, men det gick inte heller.
På micron står det "MICRO WAVE ENERGY DO NOT REMOVE THIS COVER!" och "MICRO WAVE AND HIGH VOLTAGE INSIDE. BE SURE NOT TO REMOVE THE ENCLOSURE" och "THIS DEVICE IS TO BE SERVICED ONLY BY QUALIFIED PERSONNEL".
Men om man ändå skulle ta bort skalet, hur farligt är det på en skala från 1-10?
Jag är alltså inte ett dugg kvalificerad, men jag har inte för avsikt att utföra nån service eller röra nåt inuti annat än att försiktigt plocka bort enkronan och sen skruva på chassiskalet igen. Självklart drar jag ut sladden innan jag börjar.
Jag vågar ju inte använda ugnen med kronan liggande där inne. Eller vore det riskfritt?
Känns ju oerhört dumt att behöva kasta en fullt fungerande microvågs/varmluftsugn bara för att man varit så dum att man petat ned en krona...