Jag kör med en arbetshäst jag nog aldrig kommer gå ifrån. Ska man inte byta temp stup i kvarten så ser jag ingen anledning att ha massa tempstyrt och jox. Bara att byta spets om man någon gång behöver lite mer kräm. https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=19658
Wellers spetsar är ju klart överlägsna mot det skräpet som kjell o co för. Jag vill gärna att lodet väter på spetsen och inte blir en boll...........
Köpte en Weller WS1 härom månaden.
Med tanke på pris osv, så måste det vara jäkligrt billigt, typ max 20% av WS1 priset för alternativa stationer, samt max 30% eller så för en beg WSD80.
WS1an är en dröm att jobba med.
Tar runt 5s eller så att att komma upp i temp.
Ska det bli en rekomendationstråd av det hela så rekomenderar jag WS81, och inte RDS80, RDS80 är hård i sladden och sämre spetsar.
Wellern känns bättre på alla sätt förutom potten för att ställa spänningen, den är lite plastig.
Jag har en WDS80 och den är underbar! Spetsarna är skapligt billiga och håller i evigheter. Alla spetsar som monteras med en klämskruv går fett bort direkt!
WDS är den digital va?
Jag ser inte riktigt fördelen med en digital, Man kan ju iof implementera bra funktioner som sleep osv men utöver det?
Bara långsammare att ställa temp och regleringen borde ju vara ungefär lika bra eller?
Eller OK, kör jag blyfritt lödtenn (vanligast) kör jag 300°C, med blyhaltigt (rep. av gamla saker) ställer jag den till 280°C. Det är den enda ändring som behövs!