Jag ska lägga några sladdar för lågnivå signaler i fasta kabelrör. Till största delen kommer det att handla om mikrofonsignaler. Jag har hittat kabel på en skrot som jag funderar på om den duger till jobbet.
Det är en skärmad fyrledare. 0,14mm² ledarna består av 16 koppar trådar.
Den spec på kabeln som jag har hittat finns här: www.lapplimited.co.uk
Vad tror ni om den?
Sladd till ljud
- JimmyAndersson
- Kontakt:
danei: Jodå, den ska fungera.
Vissa kablar som legat ute kan vara ganska risiga, men ser den ok ut och inte är "uppäten" av oxideringar så borde det inte vara några problem. Då är den rent av ett riktigt fynd!
Sådana kablar brukar annars kosta en del pengar.
Men kablar med många tjocka trådar ger annars bättre ljud. (Ett exempel: Abba's ljudtekniker använde vanliga startkablar till högtalarna när han spelade in projektet BigMoney.)
Vissa kablar som legat ute kan vara ganska risiga, men ser den ok ut och inte är "uppäten" av oxideringar så borde det inte vara några problem. Då är den rent av ett riktigt fynd!
Sådana kablar brukar annars kosta en del pengar.
Men kablar med många tjocka trådar ger annars bättre ljud. (Ett exempel: Abba's ljudtekniker använde vanliga startkablar till högtalarna när han spelade in projektet BigMoney.)
jo det blev den kabeln. JAg har pratat med en som jag litar på när det gäller ljud. Han rekomndera att parallellkoppla två ledare. Så att det blir en linje per sladd. Den ser inte ut att ha legat ute länge. någon vecka kanske.
450m kabel. fyra ganska stora displayer ett ställdon och en bunt seriekablar till ericssontelefoner. 100 kr. Det var hälften av en 200kr hög. Kul när man kan göra fynd.
450m kabel. fyra ganska stora displayer ett ställdon och en bunt seriekablar till ericssontelefoner. 100 kr. Det var hälften av en 200kr hög. Kul när man kan göra fynd.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt: