Batteriladdningsställ för 6 x 18650 (eller mindre).
Inte klart ännu, ska kopplas, väntar på delar.
3mm plywood.

Löjligt lätta att göra med en laser.

För att få en lagom kraft på alla batteristorlekar så går en gummisnodd runt ett kullager.

Hobbyträ (hobbytra.se) har plywood från 0.4 mm och uppåt, de kan kapa upp i större bitar än standardmåtten de har på sin webbshop. De har även lättplywood (har för mig att det är poppel) som är ljusare i färgen och går att skära med högre hastighet. Däremot har bitarna jag har köpt inte varit speciellt plana så jag har varit tvungen att tejpa ned kanterna, däremot fungerar de bra till mindre grejer. Ett alternativ kan vara board (typ masonit men slätt på bägge sidorna, finns tex. på k-rauta) som är mycket billigare än plywood, däremot är det mycket svårare att skära med laser (behöver mycket lägre hastighet).netrunner skrev:Ehh... dom paketen känner jag till. Det är en utgående produkt (där jag bor) och kommer inte tillbaka i lager. Jag har köpt allt som fanns (REA 70%). Men jag kan inte hitta någon annan leverantör av 3mm plywood alls (om man inte vill köpa lastpall).Groover skrev:Inte speciellt billigt med andra ord men det är svårt att hitta björkplywood med bra kvalitet häromkring.
Hur gjorde du det, på låg effekt och många pass eller nån annan magisk metod? Vi som ännu inte har laser undrar!lond skrev: Blev även ett kapsling till G-mätaren, där även "fickorna" på insidan blev lasrade då min spindel på CNCn inte mår så bra (måste köpa en ny).
/// Marcus
Har du provat med Smärgelduk?Groover skrev:Kanske men det är nog svårt att få skarven jämn nog för att det inte ska hoppa till när skarven passerar något av hjulen. Har hittat dessa slipband som skulle kunna funka om man höjer den ca 6.5 cm och gör banan lite bredare (är 8mm nu).