Diverse förklaringar och annat löst tjatter under bilden. Dom som tycker att förklaringarna är onödiga eller överdrivna behöver inte läsa dom.
- Utgången på generatorn till laddningslampan är märkt med L på USA-bilar (och Japaner tror jag).
Vad den är märkt med på andra bilar vet jag inte, men det är sladden mellan generatorn och laddlampan som avses. - Om bilen har jordande oljetrycksgivare (med bara en anslutning) kan man använda den istället för GEN (L).
Om du har en gammal bil med likströmsgenerator måste du använda oljetrycksgivaren eller konvertera till växelströmsgenerator. - IGN är en sladd eller anslutning som har ström när tändningen är på, men inte annars.
- Auto on/off brytaren är inte nödvändig, men kan vara bra om man vill ha motorn igång med bara p-ljus eller helt släckta ljus.
- Strömställarena för strålkastarna och p-ljuset är där för att visa vilken sida man ska ansluta till.
- Om du drar sladd direkt från batteriet till reläerna, glöm inte säkringar.
- Det här är inte ett inlägg i debatten angående varselljus, dimmade eller odimmade halvljus, det var inte vad tråden handlade om. Jag struntar fullkomligt i hur andra vill göra och undanber mig information om vad andra anser vara bäst.