Styrning av avgasportar

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
Noxin
Inlägg: 614
Blev medlem: 21 september 2006, 11:59:45
Ort: Stockholm, Årsta + Orrefors

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av Noxin »

mangaloranga skrev:Bra tips!

Ska kolla upp det där med Yamaha grejerna...

//Mange
Spinnin Wheel har säkert YPVS-servon i sina gömmor.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 36713
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av Glenn »

Jag tänkte iofs på hela porten, men det var nog inte det som menades nej.
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor
Inlägg: 1593
Blev medlem: 21 januari 2006, 16:57:56
Ort: Mölndal

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av BEEP »

Eugene
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 november 2009, 15:36:29

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av Eugene »

Glenn skrev:fast en tvåtakts 350 genererar nog en del mindre avgasmängd än en raggar-v8 :)
Pontiacs vassare "Raggar-v8:or" hade styrning av avgasportarna redan 1969.
Funktionellt och driftsäkert.
:)

http://www.waldronexhaust.com/drivercon ... xhaust.htm

M.V.H.
Eugene
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 36713
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av Glenn »

Mjae, det är väl iofs inte riktigtv samma sak, det fanns hojar som hade ett manuellt spjäll på avgasröret där man öppnade rakt ut också om man skulle köra fort :)
Eugene
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 november 2009, 15:36:29

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av Eugene »

Jag tänkte mest på att du har en Chevelle-71.
Pontiac GTO använder sig av likadant avgassystem på sina modeller, de tillhör ju båda de s.k. A-karosserna från GM.
Det gör att det är bara att bulta på.

Men då är det ju bara vacumstyrt, förstås...

M.V.H.
Eugene
Användarvisningsbild
gOry
Inlägg: 5089
Blev medlem: 6 juni 2003, 22:41:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Styrning av avgasportar

Inlägg av gOry »

Kanske lite ovanliga delar.. Avasrörsventilen på BMW finns väl på varenda skrot landet runt.... Och efter som den sitter efter sista ljuddämparen synlig så är den även väldigt lätt att demontera. Även den vacuumstyrd men jag tror inte man ska ha något annat under en bil. Speciellt inte något känsligt rc-servo.
Men på vacuumslangen kan man sätta en solenoidventil så de går att styra, vilket även den finns att hitta på BMW :)
Skriv svar