ledsnurran som den är nu så programerar jag om den varje gång jag vill ha en annan text på den... tänkte att de skulle vara tufft med ett ps2 interface och sen en display...
aja, nu till problemet... jag tänkte köpa den oled displayen på lawicel, den som finns på fyndhörnan...
och sen har jag ett mini-din kontaktdon här hemma...
tanken va den att displayen ska sitta på den delen som inte snurrar... och det ska även ps2 kontaktdonet göra... alltså behöver jag någon slags kommunikation mellan de som snurrar och det som står still..
tänkte köra lcd:n paralellt men, det kanske bara är att glömma? det kanske måstes köras seriellt? aja, iaf att överföra all info via ir i rotoraxeln låter lite otroligt ifall de skulle funka men vad vet jag, sen vet jag inte hur jag ska göra för att få hål i axeln...
sen finns det ju fiberkabel som jag kan ha... men, jag är inte så insatt i de, så jag vet inte hur de skulle funka riktigt..
å de sista jag kan komma på: radio är väl det mest troliga vad jag vet...
men, aja... det jag skulle vilja ha hjälp med är att komma på ett efektivt sätt att lösa kommunikationen mellan den roterande ledsnurran och denn stillastående displayen

//Virr3