Ni måste hjälpa mig att läsa och förstå databladet mer exakt.
Vad står dessa spänningar för 94V, 84V och 80V?
Grejjen är att jag har +-43Vdc mot en LM3886:a.
Men undrar om det är en för hög spänning.

* Om du inte har någon ingångssignal får du mata kretsen med 94 volt.GiK skrev:Vad står dessa spänningar för 94V, 84V och 80V?
Vad innebär dessa begrepp "common mode" och "differetial mod"?* Beloppet för common mode-signaler får vara max 80 volt.
* Differential mode-signaler får vara max 60V.
Det är just detta som har inträffat!Det mest troliga är att den tål +/- 43 V, men det finns ingen garanti för det. Enstaka exemplar kommer kanske att få sämre prestanda eller kortare livslängd.

common mode: ingångssignalens amplitud i förhållande till GNDGiK skrev:Vad innebär dessa begrepp "common mode" och "differetial mod"?* Beloppet för common mode-signaler får vara max 80 volt.
* Differential mode-signaler får vara max 60V.
Låter inte bra... Det betyder att du har ett rippel med en topp som ligger över det uppmätta DC-värdet. I praktiken betyder det att du kanske har 45 volt i topp när du mäter 43 volt. Det är topparna som räknas när man pratat om absolut maximum.GiK skrev:Ju högre värde på kondensatorerna, ju högre spänning ut!
Jo jag såg det när jag kom till skolan. Och en "EDITT" är fixad nu.jesse skrev:Bilderna är pyttesmå och oläsliga.
Njaaa.........Ska vi ha ut 24Vac så måste vi mata LM3886:orna med +-34Vdc.13th.Marine skrev:Räcker inte de +-20V du får med trafon utan spänningsdubblaren då?