Ny medlem här hehe

Har lite planer ang bygga en lasergraverare i antingen nån form av cnc eller av typen flatbädds "skrivare"
Har lasermodul och några drivare( på ingång ) jag ska använda för att driva en laser som kommer palla jobbet så det räcker till och lite mer så att säga.
Min idé från grunden var att använda mig av stegmotorer från skrivare, samt att hålla mig till de måtten skrivaren klarar av dvs ca storleken av ett a4 papper.
Har tänkt mig en ram på 4 ben som går att höja/sänka samt ställa ovan det man vill gravera tex om det skulle va ett visitkort kan man sänka plattformen och är det ett topplock till en bil man vill gravera så kan man höja den för att få plats under.
Funderar på att köra något av mach utgåvorna som program om det inte går att lösa på något väldigt lätt sätt.
Hade även en ide ( läs en ide

Och ombyggd hur då undrar ni säkert, ja jo tanken var då såhär att på något vis måste det ju gå att få signalen som säger till skrivarhuvudet att skjuta ut bläcket att tex aktivera lasern.
så då den åker där fram över de man vill gravera eller så så blir det ungefär som att den skriver ut som vanligt bara det att lasern aktiveras istället för skrivarhuvudet.
Har hållit på med cnc under min gymnasiala tid dock var ju det rätt länge sen men det kan man nog lära in igen

Låter allt rimligt eller helt bortom vettet

Kan slänga upp en 3d vy hur jag tänkt mig gjord i autocad sen framöver då jag har tid att göra en för jag har lite andra projekt vid sidan om som tar tid

Hoppas på svar, och idéer samt hjälpsamma saker( länkar, osv osv ) då jag aldrig direkt byggt något liknande ett cnc bord eller sådär.
Mvh / SnoWFreaK