Fläktar
Tror ni tex den här skulle klara det ? Vet dock inte vad den väger.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-12V- ... 0057QQrdZ1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-12V- ... 0057QQrdZ1
Dom fungerar ju tack vare luftkudden som skapas undertill vilket gör att det behövs mindre kraft till att lyfta upp dom några mm än om dom skall en bit. Motorer som lyfter sig själva finns det ju gott om, titta tex på alla direktdrivna el helikoptrar. Kan man bara mata en motor med tillräcklig kraft och har en tillräcklig stor propeller så skall ju i princip alla motorer kunna lyfta sig själva. Men väger motorn för mycket i förhållande till vad den tåler så måste man då mata in så mycket energi så att den kommer att smälta ihop. Men till svävare så behövs det ju som sagt mindre kraft.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Jag trodde naturligtvis inte att du skulle lyfta en hel person. 
Deras pryl lyckades inte ens lyfta utan en person på...
Men enklaste stället att skaffa elmotor till detta är nog på en modellflygbutik. Borstlösa motorer till detta är grymt starka. Prata med nån person i en modellflygbutik så ska det nog ordna sig.

Deras pryl lyckades inte ens lyfta utan en person på...
Men enklaste stället att skaffa elmotor till detta är nog på en modellflygbutik. Borstlösa motorer till detta är grymt starka. Prata med nån person i en modellflygbutik så ska det nog ordna sig.

jag håller själv på med ne svävare... har gjort plattan i masonit. 5 mm sådan. borrat ett stort hål för fläkten. o sen på med motor o fläkt i en lite kåpa med hål i. Inte så snyggt men det funkar;).
sen har jag gjort kjolen i paraply tyg:). funkar fint, men fläkten väsnas så in i HE.
man måste ha öronproppar inomhus haha. men o andra sidan varvar motorn ca 15000 varv med den lilla propellern på så det är kasnke inte så konstigt ändå.
sen har jag gjort kjolen i paraply tyg:). funkar fint, men fläkten väsnas så in i HE.
man måste ha öronproppar inomhus haha. men o andra sidan varvar motorn ca 15000 varv med den lilla propellern på så det är kasnke inte så konstigt ändå.