Den sladden samlar upp det brum som finns och med lite "tur" samplas det en så att det kommer att passa med 50Hz... I labbuppställningen kan det fungera men man har ingen garanti för att det fungerar i en produkt/enhet utanför labbet.
Antingen en brusgenerator på riktigt eller en bit matte som gör det. Jag har just testat att räkna på funktionen som MM5837 har och den verkar ju skapligt OK, frågan är bara vad som behövs i detta projekt.
Det ska skapas "brus" runt 1Hz, bara det i sig är ju fel, brus är definierat som alla frekvenser i ett och samma signal... Sedan kollade jag tillbaka och det visar sig vara lerduvakastaren som ska slumpas och jag är ganska säker på att ställen man använder lerduvor på knappast är så brusiga som inomhus i labbet. Alltså går "den fria ledningen till AD-ingången" fett bort!
Det hela är egentligen ganska enkelt: bygg en brusgenerator, koppla den till en timeringång som kan räkna och låt den tugga på som den vill. När det behövs läsas en lämplig del av timerns värde, t.ex. lägsta 8 bit och det är ett slumptal. För att särskilja kan man läsa av fördröjningen först, när den är klar (alltså tiden har gått ut) läser man igen och använder det värde till att välja "kanon".
När "kanonen" är avfyrat ska det gå minst en viss tid, efter den tiden läser man av fördröjningen och utför den osv. osv.
Snacka om att skjuta gråsparv med kanon och sedan välja fel lösning