Vet inte om jag postar i rätt avdelning, men;
Jag har köpt en vanlig enkel (men dyr, inget skit mao) FM-radio att lyssna på på jobbet. Dessvärre är mottagningen på jobbet urusel, vilket även gäller för mina kollegor i samma byggnad.
Tanken dök upp att bygga in en antennförstärkare i radion. Jag hittade efter lite googlande denna;
Länk till PDF
Jag undrar om någon har erfarenhet/kunskap i detta ämne. Hjälper det att förstärka den inbyggda (ganska begränsade) antennen? I så fall, ska jag även då sträva efter 50ohm på OUT på antennförstärkaren? Finns det enklare/bättre sätt att förstärka signalen utan att få extra brus?
Jag hittar inte värden på alla kondensatorer i kopplingsschemat för ovan länkade antennförstärkare, är det någon smart som kan räkna ut dessa eller har ett bättre schema med värden?
Ett enklare alternativ kanske; Kan jag försöka förbättra antennen som sitter original på något sätt? Tex linda koppartråd runt och hänga upp i gardinstången?

Radion, om någon är nyfiken, som jag vill "förbättra" är en Grundig Cosmopolit 3F WEB IP (Länk till prisjakt)
Jag är tacksam för alla svar.