Hej!
Eftersom jag för ett tag sedan köpte mig en cnc-fräs ifrån kina så tyckte jag det vore bra med en tråd där jag kan dela med mig lite av mitt tycke om maskinen, och bilder såklart.
Fräsen är köpt ifrån http://www.cncdiy.org utan några större problem och väldigt trevlig support via msn.
jag valde till lite extra grejer som 800w vattenkyld spindel och kulskruvar.
leveranstid på c.a en månad.
precis när jag fått upp och igång fräsen i våran gamla lägenhet blev det flytt och fräseriet har legat nere ett tag, men nu är den igång igen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Intressant fräs... Vad är det för stegmotorer (det framgår inte helt självklart på hemsidan)? Hur snabb matning kan man köra? Filmerna på hemsidan imponerar inte så jag funderar om mina stegmotorer från JB passar om man vill ha upp hastigheten lite.
Mankx: Sista filmen, där du kör Alu. Skulle du vilja dela med dig av dina "inställningar"?
Tex:
Spindelhastighet
Feedrate
Diametern på fräsen
Vad det är för typ av fräs
Hur djupt du fräser per "pass".
Du behöver inte ursäkta dig, jag är inte heller proffs. Det är över 30 år sedan jag jobbade med yrkesmässig maskinbearbetning. Men en hel del kommer jag ihåg märker jag nu när jag kör lite på hobbybasis.
hej hej! gjorde första 3d fräsningen idag, visst väldigt enkel men det är ju alltid något
måste öva mkt i autocad, har kikat endel videos men ifall ngn vet om en bra källa så hade det varit schyst
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.