"Äta upp" material med liten ström?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
prototypen

Re: "Äta upp" material med liten ström?

Inlägg av prototypen »

Jag hoppas att detta misslyckas, det skulle bara spä på debatten om hur "farligt" det är med all "strålning"

Hitta en annan orsak till att saker åldras, t.ex bara själva livet.

Sandblästra stolen, kommer att se sliten ut.

Kom ihåg att livet är en sexuellt överförd sjukdom med 100% dödlighet.
Låt stolen åldras med människan.

Prutte
jaste

Inlägg av jaste »

Japp, tanken att använda mig av den energin har jag lagt på hyllan. Och det är inte strålningen jag vill åt, det är inget projekt för att belysa strålningsutsatthet. Jag har tidigare läst teknisk fysik vid LTH och är väl medveten om all "strålning" så den rör mig inte i ryggen.

Min avsikt är snarare att visa på den information som flödar förbi oss och som är i en dimension vi inte kan se. Man kan säga att pallen blir gammal och vis och slits av informationen som hela tiden sköljer över den. Som sagt så tänker jag använda mig av en arduino med och apparatur för att mäta intensiteten av trådlösa nätverk där pallen står och bara använda den infon som referens för att styra erosionen, korrosionen, slitaget.
labmaster

Inlägg av labmaster »

Hoppsan, går det inte att få jobb efter Teknisk Fysik vid LTH så att man måste komplettera med 3 år på designhögskola också? :humm: det var lite off topic.

Netrunners lösning med saltvatten funkar ju inte eftersom TS skrev att man skall kunna sitta på stolen. I och för sig skulle man kunna spruta saltvattnet under natten då människan som äger pallen sover. Dock funkar det inte att sälja en sådan till forumets medlemmar ty här rä det nästan aktivitet dygnet runt :lol:.

Nåväl, det är kul med galna idéprojekt.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Vore det inte roligare med nåt som byggs upp av informationen än slits ner? (Inte för att jag vet hur man ska lösa det, men jag tycker slitage ger så negativ klang. Även att nåt byggs upp kan ju användas för att illustrera att det är "för mycket" information. Till slut kommer man ju inte kunna sitta på pallen!)
ie
EF Sponsor

Inlägg av ie »

Sågen en film där man skapat en stor (1-2m) ljusstapel som visade aktuell WLAN-strålning. Sen gick man omkring i staden med den och körde multipla exponering och skapade på så sätt ett levande diagram över nivåerna. Rätt vackert...

Hittar inte filmen nu, men kan leta ikväll igen om det är intressant.
jaste

Inlägg av jaste »

Nerre: Jo visst vore det roligt med nått som byggdes upp istället. Varför jag gör något som patineras är dels för att använda liknelsen av flöden i naturen och erosion. Sen är det verkligen inte en kommentar till att det är för mycket information som flödar förbi, tvärtom, jag vill endast visualisera denna dolda dimension på något sätt.

ie: Det projektet är ett toppenprojekt! Skitfin film och fina bilder. Va sugen på något liknande tills jag såg det projektet, sen kändes det lite trist att göra samma sak. Dumma normän som kommer och gör bra saker innan en själv...

Nu spånar jag lite på att försöka göra ett stort batteri av pallen, behöver ju inte va så kraftigt tror jag... Och låta arduinon styra hur mycket ström som ska dras och således hur mycket som ska slitas?
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Bara mitt namn står på den så ;)
jaste

Inlägg av jaste »

Zeus: Självklart! Jag arbetar oftast så att jag plockar ihop olika kompetenser och får folk att bidra med olika bitar, och därefter blir ju alla medskapare och ska ha sin beskärda del av skapartiteln. Det är bara dumt att tro att man är ensam om att skapa idéer, det gör man tillsammans!

Tror ni det är svårt att känna i vilken rikting den starkaste signalen kommer ifrån i ett rum där signalerna studsar omkring. Säg ett bords storlek, skulle de olika benen kunna bidra med info så man får ut en hyffsad riktning?
Skriv svar