"Äta upp" material med liten ström?
"Äta upp" material med liten ström?
Hej forumet!
Jag är student på Beckmans designhögskola och arbetar nu med en pall som ska patineras av närvaron av trådlösa nätverk. Helst skulle jag vilja kunna använda signalerna i sig för att alstra en liten ström som patinerar möbeln men plan-b är att använda sig av en extern strömkälla som styrs av en arduino eller dyl.
Nu är jag på jakt efter att kunna erodera ett material med hjälp av ström, det måste inte erodera fort men påverkas av svaga strömstyrkor. Eftersom man måste kunna sitta på möbeln utan att brinna upp...
Någon som har tips på hur det skulle kunna hända, ska kika lite på konduktiva färger och se om man kan lägga olika lager för att med ström "nöta" bort det ena.
Bug och bock!
Jag är student på Beckmans designhögskola och arbetar nu med en pall som ska patineras av närvaron av trådlösa nätverk. Helst skulle jag vilja kunna använda signalerna i sig för att alstra en liten ström som patinerar möbeln men plan-b är att använda sig av en extern strömkälla som styrs av en arduino eller dyl.
Nu är jag på jakt efter att kunna erodera ett material med hjälp av ström, det måste inte erodera fort men påverkas av svaga strömstyrkor. Eftersom man måste kunna sitta på möbeln utan att brinna upp...
Någon som har tips på hur det skulle kunna hända, ska kika lite på konduktiva färger och se om man kan lägga olika lager för att med ström "nöta" bort det ena.
Bug och bock!
Re: "Äta upp" material med liten ström?
Oj, det var en intressant kravspecifikation. Vad är själva syftet med patineringen och vad är det för material i pallen?
By the way, jag vet inte om det är så vanligt att använda ordet patinering här på forumet. Det är första gången jag ser det men söker man så kanske det förekommer. Hur som helst, det kanske inte är så många som vet vad ordet betyder.
Ett annat ord för patinering är åldersförändring om jag inte minns fel.