ETA:s elektronikauktion 2011

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Ostboll
Inlägg: 368
Blev medlem: 15 oktober 2006, 14:59:50
Ort: Österlen
Kontakt:

Re: ETA:s elektronikauktion 2011

Inlägg av Ostboll »

Klas-Kenny skrev:Synd bara att man inte har några elektronikintresserade kompisar. :oops:

Eller ja, inte mer ingående än att sätta ihop en ny "gamingdator"...
Meeen du är ung och har hela livet framför dig att bli "chockad" av personer. Sen väljer du själv vem du vill bli vän med.
MiSTer
Inlägg: 725
Blev medlem: 26 juli 2007, 03:55:18
Ort: Skene
Kontakt:

Re: ETA:s elektronikauktion 2011

Inlägg av MiSTer »

Fanns det X-bands tillbehör även i år?
Nån som fick något av den varan de inte vill ha kan ju höra av sig...
Nån "Gunnplexer" blir jag gärna vid.
Användarvisningsbild
Gizmo
Inlägg: 1613
Blev medlem: 8 september 2009, 00:37:45
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: ETA:s elektronikauktion 2011

Inlägg av Gizmo »

Ja. Två lådor med X-bands prylar. Minns inte vad de gick för, men inte mycket. Vad gör man med en gunplexer?

Apropå. Var det någon som var kvar länge? När slutade det? Och gick det nått speciellt av intresse efter halv åtta?
B1n4ry
EF Sponsor
Inlägg: 1316
Blev medlem: 30 november 2005, 20:02:50
Ort: Borås
Kontakt:

Re: ETA:s elektronikauktion 2011

Inlägg av B1n4ry »

Jag var kvar hela tiden... Allt annat är ju uteslutet... Dock var det ingen "utförsäljning" i komponentbaren i år tyvärr...

Jag köpte en del bra att ha:
2st uppsättningar av Televerkets Utringningsanordning, Furnex FX1100 varav en med probe! (funkar bra!)
3st 63A CEE honor för panelmontage
5st Nya stora oborrade Fibox kopplingslådor med gångjärn
1st 3M Dynatel 735 Portable Open/Split Cable Fault Locator
1st Televerket isolationsprovare (inte testat den ännu)
2st 12V 4A switchade nätaggregat
en MTX-simulator. Käck väska med två fina 2x20tkn(?) LCD displayer och massa knappar
16st Reläer 16A 230V växling, 24v spole

Tror det var allt i år... Det var inte allt för många 100-lappar som gick åt iaf! =)

//B1N4RY
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor
Inlägg: 7159
Blev medlem: 26 juni 2003, 19:23:36
Ort: Landvetter

Re: ETA:s elektronikauktion 2011

Inlägg av psynoise »

Dock var det ingen "utförsäljning" i komponentbaren i år tyvärr...
Fanns faktiskt en hel del som vi skulle vilja sälja ut och bli av med. Dock var folk mest intresserade av sådant som alltid säljer. Det roliga är att man får en hel del konstiga bud. En kille ville ge 50 kr för en stor kartong full med kablar, det gick inte jag med på och fick tillbaka att vi aldrig skulle bli av med kablarna. En halv timme senare hade jag sålt runt 10 kablar ur lådan för över 50 kr. Självkart vill vi maximera vinsten till föreningen och det lönar sig inte alltid att sälja ut stora partier. Innan auktionen var slut började vi packa ihop då alla var trötta. Hade vi inte börjat packa skulle det nog blivit utförsäljningen av fram för allt udda kontakter hos mig iaf.
Skriv svar