En liten fick jag när jag skulle koppla in takfläkten i sovrummet när jag kom i när Nollan fråga mig inte hur, men antagligen så kom jag i när något annat samtidigt.
Nu till den ennu mer spännande händelsen.
Det var när jag ägde en 240GL som förövrigt var riktigt trevlig, startade jämnt oavsett om det var -30 eller +28.
Men den hade börjat hosta och miss tända lite orgelbundet och det första, kollades var om det var glapp, rotor/fördelarlocks byte eller liknande på gång men inte då.
Tillslut gick det knapt att ta sig från A till B, så det fick bli en tur till svärföreldrarnas verkstad, och började kolla på div. efter en stund bad jag "chefens" syster att titta ner och hjälpa mig att vrida på nyckeln för att kolla så det var riktig gnista, det var det ju.
När vi hade kolla stift nr. fyra sade jag att hon kunde slå av.... varav jag tar i stiftet
Jag vaknade den morgonen i alla fall
Felet var att en kabel hade inte blivit åtdragen ordentligt så den hade vibrerat lös, den matade tydligen bränslepumparna....

Sedan gick brunte som en klocka tills jag sålde den, sedan blev den skrot ca 2 mån, för att idioten som köpten inte stannade efter att han kört av oljepluggen så den skar...