ETA:s elektronikauktion 2011
- anders_bzn
- Kontakt:
Re: ETA:s elektronikauktion 2011
Är precis hemmkommen. Jag köpte bara komponenter. Allt jag köpte fick plats i ryggsäcken. Ganska lindrigt förutom en PDP-11/84 son som jag fick hämtat på ett annat håll.
Den där ABC-80:n blev för dyr...
Den där ABC-80:n blev för dyr...
tror jag gav 70:- för hotlinen...Stolleman skrev:Vad gick hotlinen för och resten av Ericsson-godiset för?
Sedan blev det en Dell Poweredge 750 med 2,4GHz CPU sade de, med den var på 2,8.
Den hade även en 250GB sata disk i sig och kostade fina 150:-
Sen blev det en kvittoskrivare, en skiljsmässolåda, en oscilloskåpskamera,
en Ericsson eB103 och nån mysko multimeter jag fick 2 av...
Tack! Det är dock inte riktigt en sådan, det finns riktigt snabba X/Y-flatbäddsplotters med analoga ingångar men dyker inte upp så ofta.pbgp skrev:
hmm, om du inte fick den jag hade så har jag nog en sådan i förrådet. gratis mot frakt/hämtning.
Edit: otestad, men det kan jag ju göra.
Edit igen: bild
Mig stötte nog de flesta på, hade grön flanellskjorta och stod mestadels bakom komponentbaren.Klas-Kenny skrev:Någon annan EF'are noterade jag dock inte.

Själv köpte jag en universalprogrammerare Dataman 48UXP. Budet blev endast 200 kr, trodde den skulle går för mer men jag hade tur.
http://se.farnell.com/dataman/dataman-4 ... aman+48UXP
Blev ganska sent igår som vanligt, gick hem först kl 2 på natten och då var det säkert en timmes jobb kvar. Tyvärr hade inte komponentbaren det bästa sortimentet igår. Vi diskuterade lite smått att man borde sortera och märka upp komponenterna bättre. Men vi för hoppas det det kommer in lite mer godbitar till nästa år istället.
- anders_bzn
- Kontakt:
Jag köpte grejjor av dig tre gånger. Snaggad skalle och grå flis. Jag försökte bjuda över dig på programmeraren men det uppmärksammades inte...
Hotlinen gick för sisådär 30 kronor om jag minns rätt. Det hade kunnat bli en lite längre auktion på den men de snabbade den så det blev inte så mycket bjudande. Såg inga övriga Ericsson grejjor? Men jag var inte kvar tills slutet.Stolleman skrev:Vad gick hotlinen för och resten av Ericsson-godiset för?
Så 20 x 20 matris var det. Hmm, jag borde nog kitta om och måla fönstren hemma tror jagdar303 skrev:Gizmo: bra fynd, posta bild! Var det pins med också och var de delbara?
Jag orkade inte skicka bulvan faktiskt, har nog med skrot!
...är dock väldigt sugen på en instrument recorder, dvs en analog realtids penplotter, nån sådan fanns väl?

Hur ser man om de är delbara och varför delar man på dem? Stiften verkar iaf vara av typen som inte har tvådelad kontakt utan bara ett långt stift. Osäker på vad översta delen på dem är, ska det sitta nån slags topp där som gör dem lättare att ta i? De sitter rätt hårt i matrisen.
Det gick flera instrumentinspelare. Nån för några tior, nån annan för strax över hundralappen. Vad ska man ha dem till om man inte har bandspelare till? För visst spelar den väl in på band?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Gizmo 4 december 2011, 13:08:02, redigerad totalt 1 gång.
Det var tvärtom lite billigare än vad jag räknade med! Jag var beredd att ge 1500 men fick den för 800. Ett riktigt kap med diskettstationer, bandstation och skrivare till! Sedan kan man fundera över vad man ska ha en dator till som passerade bäst föredatum ungefär 1985. Planen är iaf att använda den på en framtida konstutställning.anders_bzn skrev:Den där ABC-80:n blev för dyr...
- Klas-Kenny
- Klas-Kenny
Riktigt fin matris!
Det finns plotters som tar x/y in i hög hastighet och ritar bilden i realtid! Skulle var kul att ha till syntharna, analogdatorerna och lasergrejerna!
Det finns plotters som tar x/y in i hög hastighet och ritar bilden i realtid! Skulle var kul att ha till syntharna, analogdatorerna och lasergrejerna!
Tur det, för jag verkar ha skickat iväg den redan.dar303 skrev:Tack! Det är dock inte riktigt en sådan, det finns riktigt snabba X/Y-flatbäddsplotters med analoga ingångar men dyker inte upp så ofta.
- Zajber
- Kontakt:
Jag var helt övertygad att det var nästa vecka auktionen var.
Nu kommer jag hata mig själv i ett helt år för att jag missade detta.
Nu kommer jag hata mig själv i ett helt år för att jag missade detta.

två små plattskärmar, någrar rör IC typ PIC:ar, DTMF-tonavkodare (känns lite outdated) och 8MB(yte?) flash-kretsar. Samt två GSM-moduler.
Inget inropat i auktion tyvärr... Sen drog vi vid 17 oxo. Lite trist, men jag hann hem till glöggafton med modellflygklubben iaf
http://modellflyg.habo.net/
Inget inropat i auktion tyvärr... Sen drog vi vid 17 oxo. Lite trist, men jag hann hem till glöggafton med modellflygklubben iaf

http://modellflyg.habo.net/