Jag missuppfattade rubriken och fick för mig att meningen med tråden var att försöka komma fram till vilka ansvarsområden som projektet borde delas in i och vem som ville ta på sig vad. Inte att bestämma vilken typ av CPU eller vilken typ av styrning som ska gälla. För de som inte direkt deltar i projektet men som är intresserade att följa det, kan det bli lite rörigt om det blir för många sammanblandade trådar.
Nedan kan man ju se ett exempel på vad jag menar. Korken har tydligen inte klarat av att följa de olika trådar som finns och kommer därför med ett inlägg utan att vara påläst i vad som tidigare avhandlats om projektet.
Själv känner jag att det räcker med att försöka få mitt båtprojekt i sjön just nu, så jag törs tyvärr inte ta på mig någon del av projektet. Jag tycker emellertid det är mycket intressant att följa och jag kommer gärna med glada tillrop och erfarenhetstips. Keep up the good work!Korken skriver: Låter som ett riktigt kul projekt dethär!
Nu är jag inte insatt i allt som har sagts, men jag har ett par tankar till projektet. När det kommer till regulator så bör en PID fungera bra, men om man vill ha en mer exakt reglering som kan ta hänsyns till många utstående faktorer så kanske tillståndsåterkoppling är att föredra? Jag vet inte om ni redan har pratat om detta.