Retrofit Värnamo U-1NC
Re: Retrofit Värnamo U-1NC
http://www.tratech.se/
Levererar "kullager, tätningar, elmotorer, tryckluft/Pneumatik och andra typer av industriförnödenheter"
Levererar "kullager, tätningar, elmotorer, tryckluft/Pneumatik och andra typer av industriförnödenheter"
Så jag var kanske inte så långt bort med min gissning på lagringen. 

Japp är en bra firma som kan ta fram det mesta i Ludvika eller så finns ju http://www.transtech.se/ i borlänge och dom fixar fram det mesta som har med remmar och kugg och göra 

Senast redigerad av Terho 7 november 2011, 19:36:21, redigerad totalt 1 gång.
Nej var ju i krokarnaLaRdA skrev:Så jag var kanske inte så långt bort med min gissning på lagringen.

Vart väl ca en hundradel bättre på Y, är kulskruven som glappar vad ja kan se, men får mäta sen för att vara säker....
Känns lite fel då man är perfektionist och inte slipa ner hela maskinen och lacka upp den och få den i fint skick men tiden finns inte riktigt till.... Nu har jag iaf gått igenom hela bordet och gjort rent och målat lite detaljer och sen ska jag väl byta olja i växelådorna så det får duga, den har fått en andra chans och få tugga metall igen, fast i en snickerbood ist för en industri verkstad
Är det någon som har en aning om hur kylvatten insamlaren på maskinen kan tänkas se ut som? (Allt kylvatten den ska samla in som vart på bordet? Den verkar inte finnas mer så jag blir väl tvungen och bygga en ny....

Är det någon som har en aning om hur kylvatten insamlaren på maskinen kan tänkas se ut som? (Allt kylvatten den ska samla in som vart på bordet? Den verkar inte finnas mer så jag blir väl tvungen och bygga en ny....
- Mizzarrogh
Den är inte inbyggd i foten?
(den är det på en del borrmaskiner men fräsarna kanske behöver mer materiel där).

(den är det på en del borrmaskiner men fräsarna kanske behöver mer materiel där).
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Är det inte en 'tank' i foten på maskinen? Isåfall bör du ha inspektionslucka på sidan av foten.
Jo de är den men sen ska det väl vara en stor tratt runt maskinen med (en insamlare sen en slang ner till behållaren? 

Aha är det så det heter, ja men ett spåntråg då, jag som har fattat fel 
Man lär sig nå nytt varje dag

Man lär sig nå nytt varje dag

- Mizzarrogh
Kan inte svara på din fråga, men det jag sett är väl i princip bara en låg ram runt bordet och en slang i ett hörn med en grovsil?
Eller vad menade du mer exakt?
Eller vad menade du mer exakt?

- Mizzarrogh