Nätdelsfunderingar, justering
Nätdelsfunderingar, justering
Anta att jag behöver ett labagg för testning som ger uppemot 20..30A.. En dylik trafo kostar ju en förmögenhet, men ett switchat agg typ Meanwell S-350-13.5 kostar en spottstyver. Nackdelen är då reglerområdet som bara är 12..14V (ca).
Varför är reglerområdet så snävt? Kan man utöka det tro, eller är det enklare att sätta en Buck-konverter efter?
Varför är reglerområdet så snävt? Kan man utöka det tro, eller är det enklare att sätta en Buck-konverter efter?
Re: Nätdelsfunderingar, justering
Tror det blir svårt att fixa... Vilken spänning behöver du? Jag har 2 stycken Ericsson aggregat på ca: 24-27VDC/45A (1200W) att sälja, ett begagnat och ett helt nytt i "kartong" (eller rättare sagt frigolitförpackning). Man kan ju tänka sig att ha dessa som "källa" för att bygga en reglering efter...
Tanken var att dessa skulle hamna i min "höstsäljtråd" men nu när du frågar... På det aggregat som har öppnad kartong har jag noterat på baksidan vilka stift som går till vad
Tanken var att dessa skulle hamna i min "höstsäljtråd" men nu när du frågar... På det aggregat som har öppnad kartong har jag noterat på baksidan vilka stift som går till vad

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Det är enklare/billigare med ett snävt område, bla switchtrafon behöver färre kompromisser.
Protte
Protte
Vet inte riktigt, hade tänkt mig budgivning... Vad sägs om en femhundring?
Kostar även det andra agget 500kr? Men frakten blir väl en halv förmögenhet förstås...
Helt fläktlös ser det ut som, stämmer det?
Helt fläktlös ser det ut som, stämmer det?
Uff! Jag fick kalla kårar när jag såg de där! Mången sån har jag kånkat på Ericssonfabriken.
Det finns ingen aktiv kylning på dem pga av att skåpen de sitter i nästan skulle kunna klassas som vindtunnlar när effekten är hög så jag rekommenderar kylfläktar av något slag.
Det finns ingen aktiv kylning på dem pga av att skåpen de sitter i nästan skulle kunna klassas som vindtunnlar när effekten är hög så jag rekommenderar kylfläktar av något slag.
OK. Det kan säkert ordnas. Förresten, vad heter kontakten på baksidan? Det är en DIN-kontakt, men är det H-15?
http://www.erni.com/DB/PDF-Drawing/DIN/413168.pdf
http://www.erni.com/DB/PDF-Drawing/DIN/413168.pdf