T: Canister för dyklampa i Delrin

Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Re: T: Canister för dyklampa i Delrin

Inlägg av AndLi »

IronBill tar 530 kr ink moms för 70mm/500mm (vilket är minsta längden som passar dina mått...)

SÅ om man inte har en spillbit hemma och inte ser ett värde i spillen verkar det vara ett rimligt pris..
Och jag får Opens timdebitering till 450 kr/h vilket väll är billigt mtp att det är både arbetstid och maskintid. (om det inte är svart...)
ds77

Inlägg av ds77 »

Det är ju sällan man kan köpa bara den mängd material man behöver, åtminstone till ett bra pris. Sedan tycker jag inte timpriset lät dyrt heller.
Open
Kontakt:

Inlägg av Open »

Aleks_t skrev:förvisso, men POM kostar för det första inte 650 spänn för den mängd som behövs, snarare nånstans runt 250 kronorsbläcket, och 700 spänn i timmen tar inte ens min mekaniker, och han är snordyr.

Priset jag fick fram var efter en gammal faktura jag hade, där kostade plasten 160kr/kg exkl. moms och jag räknade att det skulle gå minst 3 kg till din bit innan bearbetning, det är med spännmån inräknat i vikten då.

Vanligtvis tar vi 500-800kr timmen maskintid helt beroende på vad det är då självklart, men eftersom jag antog att du är privatperson och att du går genom Elektronikforumet var jag snäll och sänkte priset. Sen har jag en ställtid på minst 500kr som jag också tog bort helt.
Jag vet inte vad du hade tänkt dig men då det är endast 1 st av varje detalj, och utan någon färdig dxf ritning så tror jag inte det finns många som går under mitt pris utan att göra det svart.. men jag kan ju ha räknat helt galet någonstans också?
hummel

Inlägg av hummel »

Väldigt bra erbjudande från Open, jag hade lagt mig på samma nivå för att vara schyst mot en medlem på forumet. Billigare betyder att man skänker bort pengar och det låter jag Röda korset sköta. :-)
bbm77

Inlägg av bbm77 »

Jag tycker det låter billigt från Opens sida sådana projekt har en tendens till ta mer tid än man tror. Det är ju svårt att jämföra enstyckstillverkning med serier på 1000-tal eller så.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Nu har vi nog skrämt bort TS då han ej vill kommentera. Open's pris är klart förmånligt och dumt att tacka nej till om man vill ha detta gjort.
Aleks_t

Inlägg av Aleks_t »

TS är kvar, dock har jag fått ett avsevärt bättre erbjudande än Open´s.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Ja men då så, tuta och kör. Glöm inte att visa bilder på bygget, alltid kul att se vad som skapas just gällande dyk och lampor (fd dykare)
Aleks_t

Inlägg av Aleks_t »

Will do! håller på och ritar upp allt i CAD först, det va ju inga direkt exakta mått involverade i början av tråden.
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Inlägg av DW »

Om 2000:- är för dyrt o du kan köpa det från fabrik billigare, vad är problemet?
Skriv svar