Men jag fick en ide att bygga en modell av ovanstående modell 1701-D närmare bestämt, skall bara hitta denna modell någonstans först.
Men min tanke var att stoppa in ett gäng led och även en laser, ni som sett serierna antar jag kan se framför er lite hur jag tänkt.
Frågan är om jag skall använda smd eller hålmont. komponenter, och sedan när det kommer till lasern (läs phaser) vad bör man tänka på när det kommer till dessa, förutom det mest uppenbara som att se till så att man inte kan titta in dom och liknande, inte lysa på flygplan eller invandrare ja osv.
Tänkte hålla mig till en Klass 2 och lägre (argonlaser hade varit roligare men ja den har ju sina nackdelar) av uppenbara skäl, den jag har tittat på är en Transverse 650nM 1mW
https://www.elfa.se/elfa3~se_en/elfa/in ... &toc=20422
Lasern skall självklart inte lysa konstant.
Som strömförsörjning har jag i tanke ett inbyggt nimh batteripack runt 7,2V och >2,5Ah och laddkontakt eller om det blir en kappslad blyack från feltema.
Vet inte men detta kanske vore ett bra första picprojekt iom att det handlar om lite rinnande ljus och liknande. har ju picar liggandes pic16f877A och en mindre mod., antar att det behövs "effekttransistorer" för led och lasermodulen när det blir i dessa antal.