inkoppling av 3-fas kontakt

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Rayman

Re: inkoppling av 3-fas kontakt

Inlägg av Rayman »

TomasL: Nej jag har kopplat 3fas innan men jag tänkt då eftersom maskinen kom från kina o om det kanske fanns andra system där för kablar o färger, men det va bara så som några sagt att nollan helt enkelt saknas då den inte behövs. Visst verkar jag som en redig noob men hellre spela det än att man råkar "gå förbi" varandra i konversationen och något går skit.

hur som helst så är maskinen inkopplad enligt det sättet som några av er sagt och den fungerar utmärkt. jävla najs maskin ändå. det känns som kvalite rakt genom på alla punkter.
Seroster

Inlägg av Seroster »

G/G lär vara skyddsjord. Mät mellan chassi och den gulgröna, det ska vara kontakt mellan de båda.
Brun svart och blå är dina faser, inte helt säker, men tror att brun är L1, svart är L2 och blå är L3.

Om du är osäker, kontrollmät innan du skruvar, och medans du skruvar, och när du startar skiten första gången så kontrollmät att du inte har 230 till jord från chassit.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Bilden visar ju tydligt att gulgrön är fastskruvad i chassiet, ingen risk att gulgrön är nåt annat än jord där...
Skriv svar