--
Har hittat laddare på Tradera men inte en enda under 100-lappen inkl frakt som de går på Ebay så det är no go, Blocket likaså.
Att jag velat ha en laddare är bara för enkelhetens skull så man slipper släpa runt på ett 5 kg tungt labbagg och för att vara säker på att batteriet också kan laddas vilket inte skadar då det är helt ok.
På de få Dell-laddare/nätagg jag har klippt-fixat-donat med sladden på så har det varit tvåledare (skärmad/koax) trots att kontakten är trepolig.
Intressant. Har dock sett på nätet sett någon Dell laddare (äldre eller ny vet ej men kanske då äldre) som haft en enkel 3 pins identifieringskrets i sig så att datorn känner igen det som en originalladdare och då gissar jag på laddar batteriet och om det inte finns någon så ingen laddning och denna kommunikation gick genom den tredje pinnen vad jag förstått. Så utan något kopplat till denna pinne är det samma som ej original laddare vilket då inte laddar batteriet men håller datorn igång.
Enligt en klisterlapp under datorn vill den ha 20V 4.5A för att vara glad men det är förstås vid laddning och datorn igång så mindre ström skall gå bra utan batteri men agget jag har hade klarat detta ändå.
Hade förresten haft batteriet ute ut datorn i någon dag för lite koll och satte nu i det igen så jag visste var det var och döm om min förvåning när datorn gick igång.