Var köpa Mach3?
Re: Var köpa Mach3?
Nu ska vi inte göra detta till en EMC2 vs Mach3 tråd, jag hade aldrig kört någon cnc innan jag började bygga min som då kör emc2, och det var inga större konstigheter att komma igång. Inte EN enda textfil att editera
Man kan tom testköra direkt från CD om man inte är säker på att man får igång det eller vill sabbotera sin windowsinstallation förren man provat. Och det finns en fin manual till EMC2, visst är det konstigt, en manual till ett openSource projekt..

Har som sagt var datoriserat en fräs åt en polare och ansåg det definitivt vara en nackdel att Mach körs på Winblows... Däremot kör alla hans polare Mach så det gjorde valet enkelt. Köpte av Tecno.
Tror att vilket man än kör ska det vara det enda på maskinen. Faktist ändrade jag inte ett dugg i mach3 heller det fungerade direkt, fungerade inte EMC skulle det ju inte finnas så enkelt är det ju! Däremot är kostnaden ett dåligt argument i detta sammanhang 

Ja. Vi kör det på en helt ren DELL-burk som vi blåste och installerade en Xp på. Inget annat.