Projektor med Ledlampa
Re: Projektor med Ledlampa
Det ser ut som signalen kommer från XP. Färgerna kan du ställa in i datorn om du har rätt drivrutiner till grafikkortet.
Snyggt de där
Lampan i min projektor sprängdes igår kväll men insåg att en ny lampa kosta mer än vad ja gav för projektorn
Så beställde 50w led igår med 90graders lins får se hur de kommer gå
Har en fråga ang. kylningen funkar den bra? Tänkte köra en kylfläns med måtten b55mm-l60mm-h45mm, en gammal cpu kylare

Lampan i min projektor sprängdes igår kväll men insåg att en ny lampa kosta mer än vad ja gav för projektorn

Så beställde 50w led igår med 90graders lins får se hur de kommer gå

Har en fråga ang. kylningen funkar den bra? Tänkte köra en kylfläns med måtten b55mm-l60mm-h45mm, en gammal cpu kylare

-
Vi diskuterade det här med projektor och led ganska nyligen i den här tråden
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 5&p=674519
Jag har postat massvis med länkar där som kan vara bra att läsa om du ska genomföra en sådan modd..
Lycka till
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 5&p=674519
Jag har postat massvis med länkar där som kan vara bra att läsa om du ska genomföra en sådan modd..
Lycka till
- rysshack.se
- EF Sponsor
Hittade en Infocus LP540, när jag tittar på bilderna ser den närmast identisk ut med den som blivit moddad i denna tråd(Det är dessutom samma manual från Infocus).
När jag försökte starta den klagade den på att det inte gick att tända lampan.
Ut med skräpet och koppla förbi, nu går den igång sådär ja.
Visar Infocus logotype spashscreen upp på väggen bara......
Men. . . .
När jag försökte trycka in DVI kabeln gick det inte... vad är detta?? anslutningen ser ut som en DVI, men visar sig vara en M1-DA lite större.
Aha, fram med filen, det kanske går att trycka dit den med ändå.
Men efter kollat lite olika pinouts (DVI, M1-D/A), blev jag smått besviken, pinnarna ligger olika =/ man kan väll egentligen inte säga att man blev förvånad men men....
Funderar på att köpa en DVI kontakt, och löda dit, men jag drar mig för pillrandet.
Någon som har en kabel som passar M1-D/A -> dvi??
Innan jag sätter dit en kraftig lysdiodarray, vill man ju helst se att projektorns ingångar även funkar.
Man blir rätt less på att leka med menyerna. Det finns ju andra ingångar, men det var länge sedan jag kastade supervideokablar och dylikt.
När jag försökte starta den klagade den på att det inte gick att tända lampan.
Ut med skräpet och koppla förbi, nu går den igång sådär ja.
Visar Infocus logotype spashscreen upp på väggen bara......
Men. . . .
När jag försökte trycka in DVI kabeln gick det inte... vad är detta?? anslutningen ser ut som en DVI, men visar sig vara en M1-DA lite större.
Aha, fram med filen, det kanske går att trycka dit den med ändå.
Men efter kollat lite olika pinouts (DVI, M1-D/A), blev jag smått besviken, pinnarna ligger olika =/ man kan väll egentligen inte säga att man blev förvånad men men....
Funderar på att köpa en DVI kontakt, och löda dit, men jag drar mig för pillrandet.
Någon som har en kabel som passar M1-D/A -> dvi??
Innan jag sätter dit en kraftig lysdiodarray, vill man ju helst se att projektorns ingångar även funkar.
Man blir rätt less på att leka med menyerna. Det finns ju andra ingångar, men det var länge sedan jag kastade supervideokablar och dylikt.