POS baublys CNC (4de axel)
Re: POS baublys cnc
Nu funkar det mesta!
Både ändlägesbrytarna och dom induktiva home-givarna är inkopplade och testade!
Tecnos lösning funkar fint, allt jag behövde var några motstånd.
Ett uttag med solidstate-relä som fanns sen tidigare är inkopplat för att ha till tex spindelrelä eller dammsugare, jag har fler sånna relän som jag ska sätta på också.
Jag har två luftventiler som jag tänkte koppla in också, renblåsning och dimmkylning, dom drivs på 24V och jag har bara 12V just nu om jag inte ska ha den stora nätdelen till magnetborden stå och gå hela tiden.
Det bästa vore att få tag i några 12V:are.
Jag skulle vilja sänka farten på axlarna när dom går ifrån en homegivare, jag har provat men inte hittat nån lösning, förslag??
Både ändlägesbrytarna och dom induktiva home-givarna är inkopplade och testade!
Tecnos lösning funkar fint, allt jag behövde var några motstånd.
Ett uttag med solidstate-relä som fanns sen tidigare är inkopplat för att ha till tex spindelrelä eller dammsugare, jag har fler sånna relän som jag ska sätta på också.
Jag har två luftventiler som jag tänkte koppla in också, renblåsning och dimmkylning, dom drivs på 24V och jag har bara 12V just nu om jag inte ska ha den stora nätdelen till magnetborden stå och gå hela tiden.
Det bästa vore att få tag i några 12V:are.
Jag skulle vilja sänka farten på axlarna när dom går ifrån en homegivare, jag har provat men inte hittat nån lösning, förslag??
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Varför? som lilltjejen i Actimel reklamen sägerJag skulle vilja sänka farten på axlarna när dom går ifrån en homegivare, jag har provat men inte hittat nån lösning, förslag??

Härligt, bra jobbat!
Du behöver väl inte så stor effekt på 24V? Kanske kan det räcka med en laptopladdare (ca 20V och uppemot 11A, har en till salu på Tradden nu på 19,5V 10,8A) eller så finns det ju gott om små 24V nätdelar.
Du behöver väl inte så stor effekt på 24V? Kanske kan det räcka med en laptopladdare (ca 20V och uppemot 11A, har en till salu på Tradden nu på 19,5V 10,8A) eller så finns det ju gott om små 24V nätdelar.
När bordet går mot homegivaren så dunsar det till ganska bra när det vänder.
Kanske skulle ställa ner accelerationen lite bara.
Senast redigerad av POS 12 augusti 2011, 15:49:51, redigerad totalt 1 gång.
X-IL skrev:Härligt, bra jobbat!
Ju mindre saker jag kan hålla mig till destå bättre, visst kan jag sätta in en till nätdel men jag slipper gärna.
- tecno
- Kontakt:
så ca 10W kanske, ska kolla vad jag har liggande som jag kan ta med då jag kommer över inom snar framtid.POS skrev:Den ena är märkt =24v 4,6W
Den andra hittar jag inte just nu....
- tecno
- Kontakt:
En bra börjanPOS skrev:Här bordet går mot homegivaren så dunsar det till ganska bra när det vänder.
Tecno>>> Vi kanske kan sammanstråla hos POS då, så tar jag med ditt alu, beror ju givetvis på när det blir. Annars får du ju gärna komma förbi här med. Har ju tyvärr en nyupptäckt vattenskada att tackla här hemma...
- tecno
- Kontakt:
Kaffe och rundvandring låter som en bra deal, får bara kolla när och hur. Gumman ville ta en sväng till Ikea i V-ås så då kunde man ju passa på och ta allt/alla på en gång, återkommer.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hittar jag inte på några som går på 12V så ska det där fungera bra!
Är det det nya JÄTTE-IKEA som har öppnat så är det nog bäst att du hittar på nån undanflykt
Är det det nya JÄTTE-IKEA som har öppnat så är det nog bäst att du hittar på nån undanflykt

- tecno
- Kontakt:
Du, vi är båda halta och lytta så någon maraton lär det inte bli utan ren nyfikenhet och komma ifrån 4-väggar här hemma. Ett mål är att kolla in nya sängar.
Det är faktiskt inte så jättestort ändå! IKEA alltså. Nej nu låter vi denna tråden fortsätta handla om det den ska.