Tackar för alla inputs.
Ok TomasL då missuppfattade jag dig. Jag har nog lite förutfattade meningar ang kylreparatörer och hela vitvarubranschen. Det verkar ju som om de enda som är intressant är att skinna folk på pengar. Har läst en heldel nu på olika forum och kommit fram till :
Fy f-n va mycket nya kyl o frysar som går sönder redan efter bara ett par 3,4 år. Huskvarn dominerar tror jag.
Själv har jag lyckats krama ur flera år på både tvättmaskiner och diskmaskiner som har "gett upp" enl olika experter. böt ett effektrelä här i vintras på Bosch diskmaskinen ( ville inte bli nått varmt vatten) kostnad 69:- . lödde förbi ett par uppbrända ledningsbanor på programkortet ( 5 år gammal Bloomberg tvättmaskin) och den gick 4 år till. Så jag tänkte göra ett seriöst budget försök på detta kylskåp.
Höll ju på o sätta i halsen

när du TomasL "tippsa" att kontakta en reparatör. Såg direkt hur 100 lapparna flög i väg. Men no hard feelings. Känns lite mer spännande att konversera så här på ett elektronikforum.
Har hittat en firma som säljer Danfoss servicetermostat 3 för skåp m aut avfrostning till mkt bra pris. Tackar alla som engagerat sig så länga . jag återrapporterar nät den är utbytt. Kör tills vidare på tvångsstyrning och timer på nätsladden 30 min på - 30 min av vilket verkar hålla skåpet på mellan 3-5 grader
over and out
http://www.reservex.se/artiklar.asp?id=7580