Har nu fått hem mina små moduler

Innebär switchat att jag kan koppla båda på 12V och därmed slippa belasta 5V i onödan utan att det blir för varmt? Vet inte riktigt hur jag ska koppla allt på bästa sätt. Min tanke är att använda en splitterkabel som denna så man enkelt kan koppla in ett nytt nätagg om det gamla går sönder eller man gör något fel:
Mitt största bekymmer egentligen är hur jag ska koppla jorden. Det finns bara en jord på kontakten på nätagget jag planerar att använda, och två (som man kan se på originalnätagget) inuti apparaten. De inuti apparaten har dock kontakt med varandra, så antar att man bara behöver använda ena? Min första tanke är att kapa av de två kontakterna på splitterkabeln, koppla 5V direkt till pinnen för 5V i apparaten, koppla 12V + jord enskilt till båda mina små moduler, och sedan i sin tur koppla dessa (3,3V resp. 9V + två jord) till sina resp. pinnar i apparaten. Alltså totalt två kablar från modulerna inkopplade på ena jordpinnen i apparaten. Kommer detta fungera, eller ser ni med mer kunskaper på området hur det skulle uppstå en stor rökpelare i vardagsrummet om man försökte sig på något liknande?
rehnmaak skrev:Det brukar inte vara rocket science att fixa döda sw-kragg. Det brukar till 90% vara kassa dioder och 9% switchtransitorn och ibland någon snubber som är paj. Du kan ju kolla om du får ut någon spänning öht först.
Det är helt stendött, får inte ut någon spänning alls. Har redan bytt switchtransitorn, skapade tidigare en tråd om detta:
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... =2&t=45473
Fick tag på rätt del (TOP202YAI) till slut och bytte den, men det fungerar fortfarande inte. Har bara en vanlig digital multimeter, men när jag testade kondensatorerna beter sig många underligt. Som jag förstått det (läst mig till) ska en "frisk" kondensator "laddas upp" när man mäter motståndet på den tills mätaren visar infinite resistance och sedan sakta laddas ur när man slår över på spänning. Många jag testade visade aldrig infinite resistance och visade bara några få mV som snabbt försvann när man slog över på spänning. Antar att det innebär att de är defekta?
Har tidigare testat dioden som satt närmast switchtransitorn som brann, men har nu testat alla på kortet.
De grönt inringade visar 0,45V resp. 0,6V åt ena hållet, inget åt andra hållet. De rött inringade visar 0,04V resp. 0,09V åt båda hållen, vilket jag antar innebär att de är defekta?