TomasL skrev:Det är en jäkla skillnad på lågfrekvent, förmodligen 50Hz i fallet med IBAS avmagnetiserare, dvs helt ofarligt och högfrekventa fält som i en micro.
Jag vet inte om det där var ett svar på ursprungsinlägget eller på mitt inlägg, men eftersom du nämner IBAS avmagnetiserare som jag även nämner känns det som att det är ett svar på mitt inlägg. Tro dock inte för en sekund att jag tror att en mikro har några likheter med IBAS avmagnetiserare. Det var just därför jag skrev mitt inlägg, likheterna mellan en mikro och en avmagnetiserare är försvinnande få, i princip bara att de båda huseras i ett skal som har 6 väggar
Jag är dock den första att tillstå att jag besitter obefintlig kunskap om elektromagnetiska fält, RF, o.dyl, men det känns inte som att en mikro är rätt väg att gå. Den må vara tät för mikrovågor, men det är just mikrovågor vilket knappast är intressant för avmagnetisering.
Måhända var det ursprungsinlägget du svarade på, och då är nog det här inlägget dagens onödigaste