Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
X-IL: Helt rätt.
dock så upptäckte jag att potten inte var linjär
Så här såg det ur vid första försöket

Edit: Nu med kalman filter

vart svårt att se. länk ist http://www.lizerd.se/images/wysiwyg/webb/1005_small.jpg
dock så upptäckte jag att potten inte var linjär

Så här såg det ur vid första försöket
Edit: Nu med kalman filter

vart svårt att se. länk ist http://www.lizerd.se/images/wysiwyg/webb/1005_small.jpg
- Klas-Kenny
Uppdaterade röksugen.
Det är inget överdrivet drag i den, så den måste vara nära där man löder, vilket gör att den skymmer mycket av lyset.
Vad gör man då? Jo, såklart monterar man lyse på röksugen
Hade ett par bitar självhäftande 12v LED-stripar jag fått liggande, dessa fäste perfekt på nylonstrumpan som sitter på sugen, så kopplade jag dem till samma 12v trafo fläktarna drivs av, så hade man plötsligt superbra arbetsbelysning, och röksugen blev, om möjligt, ännu fulare!
Kul med två kallvita och en varmvit sida också 
Det är inget överdrivet drag i den, så den måste vara nära där man löder, vilket gör att den skymmer mycket av lyset.
Vad gör man då? Jo, såklart monterar man lyse på röksugen

Hade ett par bitar självhäftande 12v LED-stripar jag fått liggande, dessa fäste perfekt på nylonstrumpan som sitter på sugen, så kopplade jag dem till samma 12v trafo fläktarna drivs av, så hade man plötsligt superbra arbetsbelysning, och röksugen blev, om möjligt, ännu fulare!

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hehe ser ut som en stor mask 
Finns det något filter i denna,. eller är det bara en rök transporterare ?

Finns det något filter i denna,. eller är det bara en rök transporterare ?

- Klas-Kenny
No joke! jag trodde jag skulle däcka när jag hade kört med en överhandsfräs några meter spår i rödbok, hade vanlig dammsugare för spånsug -petade på slangen ZZAPP!tecno skrev:Har du sett till att jorda slangen? Om inte så finns väl risk för rejäl statisk uppladdning.
Bra påminnelse!

Hmm... har inte haft några miniprojekt på el-sidan på länge, dock har jag trixat med högtryckstvätten, tätpilledutten som håller emot "100 bar" hade brytits loss från övriga avtryckeriet och satt sig i tätt läge enbart.
Skruvade dit en M3 som ny "hållare" för o-ringspackningen. Skall se om den håller... antingen så lär den väl gänga ur sig långsamt eller så strippar den bort gängorna...
En lurstärk:

Den drivs av en 2x12V 100-500mA väggvårta och kan spy ur sej runt en watt i 200 ohm.
Schema:

Den drivs av en 2x12V 100-500mA väggvårta och kan spy ur sej runt en watt i 200 ohm.
Schema:

- Electricguy
Overkill? jag håller på och bygger hörlursförstärkare med en STK461 hybridmodul på 2x30 Watt 

- anders_bzn
- Kontakt:
Du e galen!Electricguy skrev:Overkill? jag håller på och bygger hörlursförstärkare med en STK461 hybridmodul på 2x30 Watt

Senast redigerad av kankki 16 juni 2011, 22:19:27, redigerad totalt 1 gång.
- Electricguy
Den kommer ju garanterat inte ge 2x30Watt i en 32 Ohm last!
och sen kan jag spela med förstånd. bara för att man bygger overkill som fan så måste man inte blåsa skiten ur sakerna! 
Det hela kommer för övrigt att byggas in i en gammal Thomson accesspunkt! Ser ganska rent och snyggt ut på utsidan och det var ungefär vad jag har hemma som kan passa!
Det kommer även att byggas in en bas/diskant kontroll. Blir rätt trångt! 

Det hela kommer för övrigt att byggas in i en gammal Thomson accesspunkt! Ser ganska rent och snyggt ut på utsidan och det var ungefär vad jag har hemma som kan passa!

Bara det att om det skulle råka uppstå något glapp nånstans så smäller det till och du är döv.