Söker resistorer SMD 0805 med värden från 0 - 1 ohm.
Verkar vara väldigt sällsynt.
Någon som vet var man hittar sådana ??
Var köpa låg ohmiga SMD motstånd ?
Re: Var köpa låg ohmiga SMD motstånd ?
Elfa. Leta fram "SMD upp till 20 W" eller bara sök efter just det.
Dom ligger ibland under en egen kategori för strömmätning "curret sensing".
Vilket värde behöver du, ohm, watt, tolerans? Jag har en del i hyllan...
Vilket värde behöver du, ohm, watt, tolerans? Jag har en del i hyllan...
Ahh tack Anders Digikey hade ju bra utbud.
Men jag hittade fortfarande inga på Elfa, nu är dom ju inte kända för att vara "lättsökta" men nu var det tredje försöket
Hur var det nu med DigiKey, måste man ha reggat företag eller höga fraktkostnader ? (Fått för mig det var något lurt)
Men jag hittade fortfarande inga på Elfa, nu är dom ju inte kända för att vara "lättsökta" men nu var det tredje försöket

Hur var det nu med DigiKey, måste man ha reggat företag eller höga fraktkostnader ? (Fått för mig det var något lurt)
Janaf, jag skall kolla lite.
Det är tre olika värden jag behöver för att ställa strömbegränsningen på ett par LED drivers.
Det är tre olika värden jag behöver för att ställa strömbegränsningen på ett par LED drivers.
Nej, inget lurt så. Fraktfritt vid order över 100 dollar eller något sådant. I värsta fall kan du få tullavgift på 120:-? om du inte valt ett alternativ där momsen är förbetald.ToPNoTCH skrev:Ahh tack Anders Digikey hade ju bra utbud.
Men jag hittade fortfarande inga på Elfa, nu är dom ju inte kända för att vara "lättsökta" men nu var det tredje försöket![]()