Normalt sett så får du löjligt lite brus från en högtalare använd som mick, så problemet är antingen att du har skitlite signal eller att din mixer faktiskt är rätt dålig. Du kan hjälpa upp sitationen lite genom att lågpassa, men om det är mixerns fel så kommer problemet snarare att bli värre.Kubbuth skrev:Har exprimenterat lite med högtalare som pickuper dom senaste dagarna och det funkar väl ok. Men jag har problem med brus...
Skall jag byta tvåtrådslinan som går högtalare -> mick in till koaxial, hjälper det? (min mixer är en del brusig så det får jag inte bort men jag gissar kabeln plockar en del magnetfält)
Lowpass före ingången? kommer det hjälpa? (sätter en pot och en konding i sån't fall så man kan justera)
(lika bra att fråga dom som vet innan man tar fram jobblådan och gör en massa i onödan =)
Det är klart, om du med "brus" menar störningar så är det en annan femma ("noise" är en dum term som innefattar många störningsfall, så fasta inte i den fällan). Då hjälper lågpassfilter sannolikt, och att stoppa signalen i en koax är inte helt fel heller.