En nibblingssax klipper bort en remsa. Fördelen är att men inte behöver böja plåten som med en vanlig handsax.Johan.o skrev:Ok, Jag litar på dig.
Som du säger så har jag blivit totalt förvirrad av bilden.
Kapa kretskort
annars kan man ju beställa direkt från dem. kostar då allt som allt 171£ frakt 22 och pris 149. eller har jag missförstått något?Minus skrev:Har också funderat på att skaffa en riktig klipp men kör med en bänkplåtsax tillsvidare
Gjorde prisförfrågan till Solectro
Solectro:s Laminatkap HS2 kostar 3280:- plus moms,emb och frakt.![]()
Du kan söka på PCB shears och spana in någon som kan ha giljotiner till bra kurs inom EU
Det företag som jag tyckte hade bästa priset var Mega Electronics och de har återförsäljare i finland.
http://www.megauk.com
Detta svar fick jag när jag gjorde en prisförfrågan
Är den mindre modellen
Thank you for your enquiry.
Our price for DM9000 is EUR216 + VAT22% EUR47,52 = EUR263,52.
Shipping Cost is EUR28.
Total Costs for 1 pcs of DM9000 shipped to Sweden is EUR 291.52 (approx. SEK 2 635, 35).
The product is in stock.
Best regards,
Timo Tiusanen
Step Systems Ltd
Finland
Company Step Systems Ltd.
Address Askonkatu 13
15100 LAHTI
FINLAND
Telephone
Fax +358 3 734 1510
+358 3 734 1511
Email myynti (a) stepsystems.fi
http://www.megauk.com/shears.php
Jag klippte hos en lokal plåtslagare i hans 2 m's klipp (manuell).
Jag tror inte att han hade tillåtit det om han hade förstått vilket
slitage det blir (de kör inte ens vanligt papper p.g.a kisel kristallerna som sliter ner eggen på nolltid). En riktig mänsterkorts kap har skär av hårdmetall (volframkarbid) och kostar miljoner...
Jag tror inte att han hade tillåtit det om han hade förstått vilket
slitage det blir (de kör inte ens vanligt papper p.g.a kisel kristallerna som sliter ner eggen på nolltid). En riktig mänsterkorts kap har skär av hårdmetall (volframkarbid) och kostar miljoner...
Det stog en där jag kom över laminatet.
En stor sak, med hårdmetallskär, hydralisk manövrering och ett optiskt "sikte" för positioneringan av laminatet. Jag tror att det i princip var skrot (vilket betyder att det inte fanns någon spekulant, inte att maskinen i sig var "skrot"), men den var för tung för mig...
En stor sak, med hårdmetallskär, hydralisk manövrering och ett optiskt "sikte" för positioneringan av laminatet. Jag tror att det i princip var skrot (vilket betyder att det inte fanns någon spekulant, inte att maskinen i sig var "skrot"), men den var för tung för mig...
Re: Kapa kretskort
Ok, lite trådarkeologi här, men... Om man paneliserar kort och får tillverkat och sen kapar med en riktig kretskortsgiljotin, tar det ena kortet skada, eller blir både klippbit och bortklippt bit ok? Hur blir det i en plåtsax?
MVH: Mikael
MVH: Mikael
- Electricguy
Re: Kapa kretskort
Jo en stor plåtsax funkar kanon. Vi har en plåtsax, modell bord med en stor jävla pedal på.. den är säkert närmare 100 år gammal..
Plåtbock funkar bra också. Bara att bryta av korten.