Så här ser installationen ut:Jag skrev:Jag har byggt en installation som projecerar vatten i rörelse, med hjälp av en balja vatten, en akvariepump och en overheadprojektor.
Hittills har jag använt mig av ett grenuttag med inbyggd strömbrytare för att slå på och av pumpen. Jag vill istället ha en strömbrytare som när man trycker på ska tillföra ström i ca 5 sekunder och sedan gå tillbaka till utgångsläget (av).
Hur kan jag lösa detta?
Edit 2011-04-20: Jag har fått många bra tips till lösning till timer/knapp. Tack för det!
Nu har jag ett problem som är ännu viktigare att lösa, nämligen detta: Edit 2011-04-22:
Jag skrev:Nerre: Helt rätt, det fungerar mycket bättre och blev en del av lösningen!
Mizzarrogh: Att göra suget mindre koncentrerat var också en del av lösningen!
Jag gjorde som så att jag tog en hink och sågade den itu så att jag fick en ihålig cylinderform. Sedan borrade jag flera hål strax under vattenytan, ett stort för pumpens "pipa" och flera mindre med ca 5 cm mellanrum. Denna form satte jag sedan i mitten av karet så att det bildas en inre kammare och en yttre kanal. Resultatet blev grymt bra!
Den runda formen gör att cirkulationen fungerar väldigt bra. Mängden hål och att de sitter högt upp gör att bokstäverna inte fastnar. Även den runda formen förhindrar att bokstäverna stannar upp.
Nu väntar jag på att siliconet ska torka och så hoppas jag att det fungerar lika bra sen. Tack så mycket för all hjälp, nu känns det som att det här kommer att gå vägen!![]()