Neodymium magneter ?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Maze

Neodymium magneter ?

Inlägg av Maze »

Nån som vet om det går att få tag på circulära neodymium magneter med hål igenom som är magnetiserade radiellt i en rikting och inte axielt som de jag har hittat hittils ?
Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Hör med http://www.magnetfabriken.se/ jag pratade med en trevlig kille där för ett tag sedan om en liknande grej. Det lät som om de kan kan ordna det mesta. Är det bara en du vill ha vet jag iofs inte.

Av en ren tillfällighet var jag på en sådan 'tårtbitemagnet' häromdagen, brorsan har en saab med ECC och bredvid stolsvärmeknappen satt en luftlagrad fläkt med en sådan på samma axel (den lät illa, sätet var utslitet).
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Om sådana som diskuteradeshär är ok så tror jag att jag kan ha någon mer liggandes. Dom är alltså magnetiserade genom diametern.
Användarvisningsbild
Maze

Inlägg av Maze »

Ok, vilka storekar är det på de magneter du har liggandes och skulle du kunna tänka dig att sälja ett par ? Undra vad dessa kan kosta ? Är ute efter magneter som är magnetiserade från ena sidan av pereferin till motstående sida.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Det är dom som jag beskrev på den sidan som du kommer till om du trycker på ordet "här" som är markerat i fetstil i föregående post.

Ja dessa är magnetiserade genom dess diameter inte i dess längd som dom flesta brukar vara.

Är du intresserad så kan du skicka ett PM till mig så kan vi prata vidare där.
Skriv svar