Icecap,
Den slutsatsen har jag dragit av mitt labbande med kretsen, både vad gäller vad som är "utgång vid nbatteridrigt" och att den är oreglerad. Den switchande delen är helt inaktiv i IC:n när inspänning saknas. Skönt att någon kom fram till det från datablade så jag får lite mer belägg för mitt labbande o slabbande.
När man har inspänning så batterierna laddas blir det ett litet 300KHz rippel, typ 500mV pp. Avjälps med en drossel i serie med lasten, tog ner ripplet till ca 100mV, känns ok.
jag såg i figur 3 i databladet efter att du postat att pin 9/10 att är pinne på vad jag läser som en fet.
Dock fortfarande ser jag inget i pränt vad gäller ström som ICn levererar utan att krokna/gå sönder.
Datablads hjälp
Re: Datablads hjälp
Icecap, hur i blockschemat på sid 12 ser man att det kan gå ström från BATT till HSD?
Som jag skrev måste det ju då dels gå via motståndet RCS mellan BATT och CS, och sen genom spolen in på LX och så baklänges genom MOSFET-trissan till HSD?
Som jag skrev måste det ju då dels gå via motståndet RCS mellan BATT och CS, och sen genom spolen in på LX och så baklänges genom MOSFET-trissan till HSD?
Ja, efter att ha kollat noga ser jag att det behövs lite extra för att klara denna switchning. Men inte mer än 2 st dioder som behövs.
Man kan ju alltid använda LED-utgången för "Laddad", och styra en MOSFET som kopplar in batteriet, dock får man nog ha lite logik som kopplar om batteriet till laddning, när det är slut, nåväl.
Kontentan i alla fall man behöver ytterligare elektronik/kretsar för att switcha mellan batteri och nät.
Kontentan i alla fall man behöver ytterligare elektronik/kretsar för att switcha mellan batteri och nät.