Det går bara med en dator så vitt jag vet men om det sedan tex på något vis hade varit videokomposit på någon pinne i usb kontakten som sedan översätts med mjukvara i datorn vet jag ej men tvivlar nog rätt mycket då jag inte läst om någon som nämnt något om detta.
#12 kameran som inte kommit ut än har dock komposit videoutgång så man kan koppla den till tex en TFT, den verkar dessutom ha äkta 720p HD.
720x480
De där #3 kamerorna så om du inte redan upptäckt det så är det utsträckt 640x480. Köpte en sådan för ett eller två år sedan och blev extremt överraskad av bild och ljudkvaliten som ju var sanslös för knappt 70:- inkl frakt som jag köpte den för då. Som sagt så ger denna inte bara bäst bild utan även bäst ljud och så vitt jag kan komma ihåg så är det än så länge igen av de andra varianterna av denna som ger både och samtidigt.
Det där USB läget har en konstig egenskap genom att det kan (eller alltid?) visas en svagt mörk aningen större oval i en del av videon om det i alla fall spelas upp direkt på datorn, så är det på min men jag använder ändå aldrig det läget men det är en skum grej oavsett. Men med tanke på att i alla fall mjukvaran är en klassisk kinesisk ripoff från någon mobiltelefon som de portat rakt av till sina egna grejer så är det kanske inte så konstigt. Var någon på nätet som hittade typiska integrerade mobilbilder i mjukvaran för att sammanfoga med egna bilder tagna med en mobil. Tidstämplingen går för övrigt att ta bort med mjukvaruhack som en luskat ut men det kräver en del grejer för det.
För de som inte sett denna länk innan här så är här allt om dessa små kameror och alla modeller som finns och inte finns på marknaden än:
http://www.chucklohr.com/808/#
Att hitta en kamera med bättre kvalitet och ljud så är det bara att titta på kvalitets eller märkes kameror för det finns sknappt annars. SONY har en del kameramoduler på Ebay som enligt folk ger bra bild men personigen tycker jag inte att de dock få jag sett hittills ger lika bra som #3 kameran, och vissa har inte ljud. Men skall du ha en som du kan koppla till en skärms så har du förstås inget val till i alla fall #12 kameran kommer ut på hela maknaden då det verkade om man kan få tag på den på något ställe enligt ovan länk.