Nä, helt rätt. Flytande är mer avancerat och kräver mer precision. Dock är det väldigt mycket säkrare om du tittar över en längre användningsperiod. Om du inte är alldeles säker på hur du ska tillverka en krutmotor så råder jag dig att låta bli. Socker/kalium-motorerna är säkrare än zinkit och lättare att hantera.Virror skrev:Fast bränsle är inte så kännsligt som man kan tro, så länge man inte typ korkar igen öppningen eller nått är det rätt sällsynt att det sprängs, dock finns det ju alltid risker. Lite värre om man använder flytande, väldigt mer advanserad konstruktion så det är mycket mer som kan gå fel.
Här kommer lite data om vårt projekt:
Genomsnittlig dragkraft: 260N
Brinntid: 9s
Kammartryck: 13,79 Bar
Avgashastighet: Mach 2.4
Bränsle: Högoktanig, blyfri bensin
Oxididator: 50%-ig Väteperoxid
Tomvikt: 4,7 kg
Flygvikt: 7,0 kg
Höjd: 181,5 cm