Nu är det andra gången en av dessa "troende" slänger en tidning i ansiktet på mig (bifogad pdf-fil) och säger; "- där ser du, det funkar!" Jag har inga argument kvar för att övetyga dom om att det är en bluff, en smart sådan eftersom säljaren minst har 390-490:- marginal på varje armband. Jag funderar nu om det kan vara lagligt att påstå att armbandet hjälper mot det ena och det andra (enligt säljaren hjälper det mot i princip allt!) Jag brukar svara att de enda det hjäper mot är tung plånbok!
När jag så läste denna "artikel" (är naturligtvis att ses som en reklamannons) blev jag så förbannad att jag nu starkt funderar på att kontakta Plus, konumentverket eller annan instans, vad tycker ni?
Bara en mening som denna kan ju få den mest sansade att se rött; "EFX holografiska teknologi innehåller algoritmer och bioelektriska frekvenser som har positiv samverkan med människors och djurs energifält på cellnivå." eller "När ett hologram placeras nära kroppen harmoniserar EFX-produkterna med kroppens naturliga bioelektriska frekvenser."
Jag har pratat med en återförsäljare som försöker sälja på mig skiten varje gång vi ses och jag passade på att fråga denne om produkten. Jag frågade vilka frekvenser den skickade ut? Alla, svarade han (i min värld tar dom då ut varandra vilket resulterar i "flat line"). Jag frågade också hur den genererade frekvenserna? Med ett chip svarade han (go figure
Det kan bara inte vara lagligt att blåsa folk på detta vis! Man kan ju alltid resonera att är dom så korkade så får dom skylla sig själv, men med det resonemanget behöver vi inga konsumetlagar alls! Vad tror ni, kan man få folk (oftast äldre) att sluta tro på detta om Plus får uppdaget att utförligt mäta alla eventuella "frekvenser" som detta armband förväntas alstra?
Behöver input med starka bra argument för eller emot denna produkt (andra bluffprodukter tar vi i annan tråd, denna tråd gäller nu EFX-armband).