hittade byggbeskrivningen, ska scanna av den bara jag får tummen ur
den var enkel, bara 2206 och några op, kretskortlayout fanns med
Förändra röstens tonläge? Hur då?
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Det blev ju inte världens bästa ljudkvalité. Det lät mer RRRRRRRRRRR ju längre ifrån en multipel av originalfrekvensen man var, men det funkade faktiskt hyffsat. SKulle funka bra som röstförvrängare i nån TV-intervjuDerPiltz skrev:Vad var effekten som kom ut ur Amigan? Kunde du åstadkomma man till flicka och sådana saker? Och viktigast hur lät det i dubbla hastigheten? Kalle Anka?

Vad mer än så krävs det? Hehe. Fick just en kretsbeskrivning av grym på en scrambler som förändrar pitchen. En grym kille helt enkelt!
Nu återstår bara en detalj. I röstförvrängarprogrammet så kunde man också förändra något som heter timbre och som översätter med övertoner till grundtonen. Pitch kan jag förstå men timbre. Förändra övertonerna? Vad gör man då egentligen. Har man något riktigt slött band(pass/stopp)filter som arrangerar om lite i de högre frekvensernas amplitud? Fattar inte en jota!
Det är ju inte precis livsavgörande för kretsen funktionalitet men det vore kul att veta och kanske ev bygga.
Nu återstår bara en detalj. I röstförvrängarprogrammet så kunde man också förändra något som heter timbre och som översätter med övertoner till grundtonen. Pitch kan jag förstå men timbre. Förändra övertonerna? Vad gör man då egentligen. Har man något riktigt slött band(pass/stopp)filter som arrangerar om lite i de högre frekvensernas amplitud? Fattar inte en jota!
Det är ju inte precis livsavgörande för kretsen funktionalitet men det vore kul att veta och kanske ev bygga.