kimmen skrev:Vänta nu... billjudselement? Vad är det för element och vad för känslighet (dB/W vid 1 m) har de?alle3000 skrev: Om jag då förklarar lite kring själva systemet så är allt billjudsprodukter av märket DLS
Vi kommer ha
4st toppar (4st 7"x10" högtalare i varje låda) som drivs av 2st 2x135w slutsteg i vardera låda (totalt 8st 2x135w)
2st Baslådor (2 st 15" basar i varje låda) som drivs av ett 1600w slutsteg (bryggkopplat i 1 ohm) (totalt 2st 1600w)
Och hur hade ni tänkt göra toppar med flera 7x10-or (sådana med koaxiala diskanter va?) utan att diskantspridningen blir modell laserstråle?
Precis min tanke.
Visserligen går det att vinkla elementen i en array, men jag hade inte valt den modellen till topparna....
Batteridrivet PA låter väl fint rent teoretiskt, men vad har ni tänkt er att allt annat ska få sin spänning ifrån?
T.ex övrig musikutrustning (instrument/CD/dator/osv), belysning, kylskåp, osv osv...
När man gör sånt här "på riktigt" så kör man med vanliga prylar och *kraftiga* elverk.
De flesta föredrar nämligen att använda standardutrustning som de vet är pålitliga och funkar ihop med annat...
Så jag skulle rekommendera er att skaffa potentiella kunder innan ni lägger för mycket pengar på detta,
så länge ni inte bara gör det för att det är kul att ha en sån här rigg i bagaget.